فونیکسریمکسبهتام

تسلا و تحولی در حوزه انرژی

عصرخودرو: نیروگاه خورشیدی تسلا به زودی در همه منازل در دسترس خواهد بود.

تسلا و تحولی در حوزه انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از موج، ایلان ماسک، مدیر شرکت بزرگ موتور سازی تسلا که از بزرگترین شرکت های تولید کننده محصولات موتوری و نیروگاهی در آمریکا محسوب می شود، در هفته اخیر آخرین دستاورد خود را رونمایی کرد که می تواند تا چند سال آینده دنیای مصرف سوخت های فسیلی برای مصارف خانگی را به کلی متحول کند.
    ماسک در کنفرانس معرفی این نیروگاه خانگی که Tesla Energy Powerwall نام دارد، بیان کرد که هدف وی و شرکتش تغییر شیوه مصرف سوخت های فسیلی بر روی کره زمین است. این کنفرانس که هفته گذشته برگزار شد، دید بسیاری از شرکت های طرف قرار داد تسلا را به این شرکت تغییر داد. تسلا در این دستگاه جدید که تا پایان سال وارد بازار خواهد شد، سعی کرده از ترکیب سوخت الکتریکی و خورشیدی و شیوه شارژ های کلاسیک استفاده و یک دستگاه برای کلیه مصارف انرژی خانگی خانوارها تولید کند.
    نیروگاه خانگی Powerwall در واقع یک باتری 10 کیلو وات ساعتی است که به گیرنده های خودشیدی خود که می توانند در پشت بام خانه ها و یا بر روی سقف اتومبیل ها در حالت پارک شده در منزل نصب شوند و سپس به جمع آوری انرژی الکتریکی بپردازد. این باتری همچنین از طریق شارژر مخصوصش نیز قابل شارژ است. پس از شارژ شدن به شیوه های مختلف، این دستگاه می تواند در هنگام نبود انرژی الکتریکی در منزل کلیه مصارف خانه را تامین کند. این دستگاه یک کاربرد دیگر نیز دارد و آن کاربرد با توجه به روانه شدن اتومبیل های الکتریکی به بازار طراحی شده است. این نیروگاه کوچک خانگی در صورتی که شما از یک اتومبیل الکتریکی ساخت تسلا استفاده کنید می تواند اتومبیل شما را نیز شارژ کند.
    چند منظوره بودن سبک ساخت این دستگاه همان چیزی بود که حاضرین همایش تسلا را به خود جذب کرد. جزییات بیشتر پیرامون اتومبیل های برقی در بخش اخبار فناوری موجود است و به خوبی می توانید درک کنید که تسلا با تلاش های خود در حوزه های مختلف سعی در متحول کردن شیوه استفاده از انرژی و صنعت موتور سازی دارد. این شرکت به تازگی اپلیکیشن مخصوص خود برای آنالیز سلامتی خودرو را برای پلت فرم ساعت های اپل ارائه کرد. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم