فونیکسریمکسبهتام

مرگ ۱۲۰۰ دانش آموز در سوانح رانندگی

عصر خودرو : رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با اشاره به مرگ ۱۲۰۰ دانش آموز بر اثر سوانح رانندگی در سال ۹۲، گفت: امسال هفته جهانی ایمنی با عنوان (ایمنی برای کودکان) در حال برگزاری است.

مرگ ۱۲۰۰ دانش آموز در سوانح رانندگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد بخارایی در مراسم هم‌اندیشی ایمنی دانش‌آموزان به مناسبت هفته جهانی ایمنی با عنوان ایمنی برای کودکان با بیان اینکه با تلاش های انجام شده سال گذشته یک هزار و 200 نفر کمتر از سال 92 در تلفات رانندگی جان خود را از دست دادند و معتقدیم که این میزان باید کاهش یاید، گفت: سومین هفته جهانی ایمنی راه‌ها معطوف به حمایت از کودکان و نوجوانان است و اولین هفته جهانی ایمنی راه ها در سال 2007 با فراخوان 400 جوان از 100 کشور جهان با موضوع حفاظت از جان جوانان برگزار شد.

    وی با اشاره به ایکه  مصوبات این جلسات به تصویب قطعنامه ای در سازمان ملل منجر شد، بیان کرد: بر اساس آن سال های 2011تا 2020 با عنوان دهه کاهش تلفات با هدف نجات جان انسان ها نامگذاری شد.

    رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، افزود: در سال 2013 دومین هفته ایمنی با تمرکز حفاظت از عابران پیاده برگزار و در نهایت امسال هفته جهانی ایمنی با عنوان (ایمنی برای کودکان) در حال برگزاری است و 10 راهکار برای ایمنی عبور و مرور کودکان مطرح شده است.

    بخارایی تصریح کرد: کنترل سرعت، عدم رانندگی در حال حواس پرتی و خواب آلودگی، استفاده دوچرخه سواران و موتورسواران از کلاه ایمنی، مهار ایمنی کودکان در خودرو، افزایش توانایی کودکان برای دیدن و دیده شدن، تقویت زیرساخت جاده ها، طراحی خودروی مناسب، کاهش خطر برای رانندگان جوان، فراهم کردن مراقبت های مناسب برای کودکان مصدوم و نظارت بر کودکان در حاشیه جاده ها 10 راهکار برای ایمنی عبور و مرور کودکان توسط سازمان ملل مطرح شد.

    در این مراسم از پیشاهنگ ایمنی رونمایی شد. پیشاهنگ ایمنی شخصی است که دانش و مهارت ایمنی، ترافیک و قوانین و مقررات مربوطه را به خوبی فرا گرفته و بدان عمل می‌کند. الگوی رفتاری مناسبی برای افراد جامعه به ویژه دانش آموزان در ایمنی عبور و مرور است؛ همچنین مروج رفتارهای درست ترافیکی و ایمنی از دیگر وظایف او است.

    پیشاهنگ ایمنی همیار افراد دیگر برای ایمن بودن در مسیر رفت و آمد خواهد بود و همچنین همیار مسئولان مدرسه و دستگاه‌های مسئول حمل و نقل برای ایجاد نظم و امنیت راه خانه تا مدرسه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو