فونیکسریمکسبهتام

به رغم عدم تأیید فرمانداری

افزایش کرایه تاکسی ها در بجنورد اجرایی شد

عصرخودرو: با وجود عدم تایید مصوبه شورای شهر بجنورد مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی ها از سوی فرمانداری، چند روزی است تاکسی های تلفنی این شهر در سایه اهمال تاکسیرانی کرایه های خود را افزایش داده اند.

افزایش کرایه تاکسی ها در بجنورد اجرایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، سازمان تاکسیرانی بجنورد اوایل اردیبهشت ماه جاری سرانجام موفق شد مصوبه افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی های عمومی زرد و تلفنی مرکز خراسان شمالی را در شورای شهر بجنورد به تصویب برساند.

    این مصوبه پس از تصویب در شورای شهر برای تأیید به فرمانداری شهرستان بجنورد ارجاع شد و بر اساس قانون فرمانداری می بایست حداکثر در مهلتی 14 روزه نسبت به تأیید و یا عدم تأیید آن با ذکر دلایل اقدام کرده تا مصوبه مزبور قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

    اگر در مهلت تعیین شده فرمانداری پاسخی به درخواست شورای شهر ندهد، پس از گذشت 14 روز مصوبه این شورا بدون رأی فرمانداری نیز قابلیت اجرایی پیدا می کند.

    در مورد مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در حالی که فرمانداری شهرستان هنوز پاسخی به درخواست شورای شهر نداده و معلت تعیین شده نیز به پایان نرسیده است، اما در سایه اهمال مسئولان تاکسیرانی بجنورد، شمار زیادی از رانندگان آژانس های تلفنی این شهر از روز جمعه 18 اردیبهشت ماه به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش نرخ کرایه های خود کرده اند.

    نکته جالب توجه این بوده که به رغم مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش 20 درصد نرخ کرایه های تاکسی در بجنورد، نرخ آژانس های تلفنی عملا تا حدود 50 درصد افزایش یافته است.

    مصوبه شورا در دست بررسی است

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بجنورد گفت: این سازمان درخواست خود مبنی بر افزایش 20 درصدی نرخ کرایه‌‌‌های تاکسی عمومی زرد و تلفنی در مرکز خراسان شمالی را به شورای شهر ارائه داده و موفق شده نظر موافق اعضای شورا را برای افزایش نرخ کرایه ها جلب کند.

    هادی قربانی افزود: این درخواست پس از تصویب در شورای شهر برای تأیید به فرمانداری بجنورد ارسال شده و اکنون در دست بررسی است.

    وی با بیان این که نتیجه درخواست افزایش کرایه در کمیته تصویب باید پس از 72 ساعت اعلام شود، اظهار داشت: در غیر این صورت اگر 14 روز از موعد ارائه درخواست به کمیته تصویب گذشته و پاسخی به این درخواست داده نشود، مصوبه مزبور بر اساس قانون قابلیت اجرایی پیدا می کند.

    قربانی: بر اساس تصمیم شورای شهر از این پس کرایه هزار متر اول نیز به ازای هر صد متر مبلغ 264 ریال، مجموعا دو هزار و 640 ریال علاوه بر 2000 ریال افزایش 20 درصدی، توسط دستگاه های تاکسی متر لحاظ خواهد شد.قربانی با اشاره به این که فرمانداری بجنورد هنوز پاسخی به این درخواست نداده است، تصریح کرد: البته فرمانداری تا بیست و دوم اردیبهشت ماه جاری برای تصویب این درخواست مهلت دارد اما اگر تا آن زمان مصوبه شورای شهر تایید و یا رد نشود، افزایش کرایه تاکسی های عمومی زرد و تلفنی بر اساس مصوبه شورا اجرایی می شود.

    وی در پاسخ به این سؤال که چرا رانندگان تاکسی در بجنورد پیش از تأیید مصوبه مزبور از سوی فرمانداری و یا پایان مهلت تعیین شده برای تصویب نهایی، اقدام به افزایش کرایه های خود کرده اند، از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و آن را غیرقانونی دانست.

    برخورد با متخلفان

    قربانی اضافه کرد: موضوع افزایش نرخ کرایه های تاکسی در بجنورد را پیش از اعلام رسمی آن از سوی این سازمان پیگیری کرده و با متخلفان برخورد می کند.

    افزایش 264 تومانی نرخ آژانس ها علاوه بر افزایش 20 درصدی

    رییس سازمان تاکسیرانی بجنورد همچنین در پاسخ به علت افزایش 50 درصدی کرایه آژانس های تلفنی در بجنورد با وجود مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش 20 درصدی تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی در بجنورد همان 20 درصد خواهد بود اما مقرر شده تا از این پس کرایه هزار متر اول که پیش از این رایگان محسوب می شد نیز دریافت شود.

    وی با ادعای این که بجنورد تنها شهر کشور بود که در آن هزار متر اول استفاده از تاکسی های عمومی رایگان بود و برای آن کرایه ای به جز ورودی ثابت لحاظ نمی شد، تصریح کرد: بر اساس تصمیم شورای شهر این موضوع نیز لغو شده و از این پس کرایه هزار متر اول نیز به ازای هر صد متر مبلغ 264 ریال، مجموعا دو هزار و 640 ریال علاوه بر 2000 ریال افزایش 20 درصدی، توسط دستگاه های تاکسی متر لحاظ خواهد شد.

    قربانی ادامه داد: بر این اساس افزایش کرایه تاکسی ها در بجنورد همان 20 الی 25 درصد خواهد بود اما به دلیل آن که در برنامه جدید کرایه هزار متر اول حرکت نیز لحاظ می شود، طبیعتا دریافتی رانندگان تاکسی نسبت به قبل بیش از 20 درصد افزایش، خواهد شد.

    رییس سازمان تاکسیرانی بجنورد در پایان با اشاره به نارضایتی رانندگان تاکسی این شهر از کم بودن نرخ کرایه ها در مرکز خراسان شمالی نسبت به سایر شهرهای کشور، افزود: با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی، مکانیکی و هزینه‌های جاری خودرو‌ها برای رانندگان، لازم بود نرخ کرایه در مرکز استان افزایش یابد.

    اجرای مصوبه قبل از تایید فرمانداری خلاف است

    رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در مصوبه شورای شهر و بر اساس آنچه در شهرداری تهران نیز اتفاق افتاده است تنها 20 درصد به نرخ ورودیه تاکسی ها افزوده شده است.

    سید حسین نقیب در مورد اعمال مصوبه شورا از سوی برخی از آژانس های تلفنی و یا تاکسی های عمومی، پیش از تایید و یا رد آن از سوی فرمانداری، این امر را خلاف قانون دانست.

    بر اساس این گزارش، هم اکنون در شهر 210 هزار نفری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 627 تاکسی عمومی زرد و دو هزار و 220 تاکسی تلفنی در داخل شهر به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو