فونیکسریمکسبهتام

تصادفات رانندگی در کردستان باعث مرگ ۳۱۶ نفر شد

عصر خودرو : مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از مرگ ۳۱۶ نفر از مردم این استان به دلیل تصادفات رانندگی در سال گذشته خبر داد.

تصادفات رانندگی در کردستان باعث مرگ ۳۱۶ نفر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد راشد مدرس گرجی ظهر امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود در استان کردستان متاسفانه در سال گذشته و به دنبال وقوع تصادفات رانندگی در مجموع 316 نفر جان خود را از دست داده اند.

    وی با اشاره به روند کاهشی شمار کشته شدگان تصادفات رانندگی در استان کردستان طی سال 93 نسبت به سال قبل از آن گفت: در حالی که سال 92 شمار کشته های تصادفات رانندگی در کردستان افزایش پیدا کرده بود که این میزان بار دیگر در سال 93 نسبت به سال 92 با کاهش مواجه شد.

    مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان بیان کرد: در سال 92 در استان کردستان 336 نفر ب دلیل تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده بودند که این میزان در سال 93 به 316 نفر کاهش پیدا کرد و انتظار می رود که این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

    وی با اشاره به تحلیل شمار کشته های ناشی از تصادفات رانندگی در استان کردستان یادآور شد: حوزه راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان وضعیت تصادفات رانندگی در استان را تحلیل کرده است و انتظار می رود که با همکاری سایر ادارات و سازمان های مسئول از این تحلیل ها برای مدیریت و همچنین ساماندهی این وضعیت استفاده شود.

    مدرس گرجی افزود: در سال گذشته هر چند که شمار تصادفات رانندگی در استان کردستان افزایش داشته است ولی بررسی های صورت گرفته نشان دهنده کاهش تلفات است که این مهم به دنبال اقدامات سازمان های مسئول و همچنین مشارکت خود مردم به دست آمده است.

    وی ادامه داد: آمارهای بررسی شده شمار تلفات رانندگی در استان کردستان نشان می دهد که سال گذشته 165 نفر از مجموع 316 نفر در محل وقوع حادثه جان خود را از دست داده اند و بقیه 151 نفر در حین انتقال به مراکز درمانی و یا در خود مراکز درمانی فوت کرده اند که به نظر می رسد باید در این بخش با تامل و دقت بیشتری مسائل را مدیریت کرد.

    مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان اظهار داشت: همچنین 71 درصد از شمار تلفات مربوط به مسیرهای شریانی و جاده های اصلی استان کردستان بوده است، 14 درصد مربوط به مسیرهای فرعی و 15 درصد نیز مربوط به جاده های روستایی بوده است.

    وی با اشاره به دلایل اصلی وقوع تصادفات منجر به مرگ در جاده های استان کردستان عنوان کرد: دلیل 71 درصد از تصادفات منجر به مرگ در جاده های کردستان انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز بوه است که عدم کنترل وسیله نقلیه نیز در رتبه بعدی این بخش قرار دارد.

    مدرس گرجی همچنین از تحلیل شمار بیشترین ماشین های منجر به تصادف در جاده های استان کردستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: انواع پژو و سمند با 31 درصد بیشترین نوع وسیله نقلیه را به خود اختصاص داده است و در این بخش تریلر و کامیون در رتبه دوم و خودرو پراید نیز با 14 درصد در رتبه سوم قرار دارد.

    وی در پایان سخنان خود با اشاره به اقدامات مختلف صورت گرفته در راستای کاهش شمار تصادفات رانندگی در استان کردستان یادآور شد: انتظار می رود که با همکاری و مشارکت سایر ادارات و سازمان های دولتی و همچنین مشارکت خود مردم که با فرهنگ سازی ممکن می شود، شاهد کاهش شمار کشته های تصادفات رانندگی در جاده های این استان باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو