فونیکسریمکسبهتام

معاون پارلمانی رییس جمهور:

نوآوری، رمز موفقیت ایران‌خودرو در بازارهای بین المللی

عصرخودرو: خلاقیت، نوآوری، آینده‌نگری و عرضه محصولات جدید رمز موفقیت ایران‌خودرو در بازارهای بین المللی است.

نوآوری، رمز موفقیت ایران‌خودرو در بازارهای بین المللی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور در بازدید از ایران‌خودرو با بیان این مطلب و با اشاره به رقابت شدید جهانی و بهره‌گیری شرکت‌های مختلف از خلاقیت و نوآوری در طراحی محصول و کاهش مصرف سوخت، گفت: تداوم حضور در این بازار، مدیرانی خلاق، مبتکر، آینده‌نگر و جسور را می‌طلبد که بتوانند به‌موقع، تصمیم خوب بگیرند و در ایران‌خودرو شاهد این امر هستیم.

    وی تصریح کرد: آن چه در ایران خودرو انجام شده، نشان دهنده تحقق پیام حضرت امام خمینی مبنی بر این است که ما می توانیم.

    انصاری خودروهای صادراتی را معرف کل صنعت ایران در کشورهای دیگر دانست و گفت: عرضه هر خودرو در بازارهای جهانی، به مثابه صدور فرهنگ و هنر صنعتگران ایرانی است که این امر باعث ارتقای غرور ملی کشور می‌شود.

    معاون پارلمانی رییس جمهور متذکر شد: طرح‌های توسعه‌ای و اقدامات انجام‌شده در ایران‌خودرو نشان می‌دهد که تیم مدیریتی این مجموعه صنعتی توانسته با نیروی خلاقیت، ایمان و سخت‌کوشی، موانع را پشت سر بگذارد و به بالندگی برسد.

    وی تصریح کرد: آن‌چه در ایران‌خودرو انجام شده، نشان‌دهنده درایت تیم مدیریتی این گروه صنعتی است که توانست با تکیه به نیروی کار مومن، مهندسان و مسوولان بخش‌های گوناگون، ایران‌خودرو را در مسیر سوددهی قرار دهد.

    انصاری با اشاره به تحریم‌ها و شرایط بسیار دشوار اقتصادی که ایران‌خودرو در بطن و متن آن رشد کرده، عملکرد این شرکت را قابل توجه دانست و گفت: برون‌رفت از آن شرایط کار بسیار ارزشمندی است که باید برای مردم تبیین شود.

    معاون پارلمانی رییس جمهور یادآور شد: تقویت صنعت خودروسازی نه از راه حمایت‌های یارانه‌ای، بلکه با حمایت از اندیشه‌ورزان فعال در این بخش میسر است که قدرت رقابت دارند. وی خودروسازی را صنعتی مهم و پیچیده و نماد دانش فنی کشور دانست و گفت: یک خودرو به تنهایی نمایشگاهی از توانایی‌های مختلف در بخش‌های گوناگون صنعت کشور است.

    انصاری هر خودرویی را که در ایران‌خودرو تولید شده و به دست مصرف‌کننده می‌رسد یک رسانه دانست که در صورت برخورداری از کیفیت لازم، یک مبلّغ مثبت نیز خواهد بود.

    معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این که حمایت دو قوه مجریه و مقننه برای اعتلا و بالندگی صنعت خودروی کشور الزامی است، گفت: به دلیل مسوولیتی که دارم، هم در مجلس و هم دولت، حل مشکلات این بخش را پیگیری می‌کنم.

    وی سرمایه‌گذاری در تولید داخل و ارتقای این بخش را یک الزام توصیف کرد و گفت: صنعت خودروی کشور هر چند پیشرفت‌های بسیاری داشته، اما تا رسیدن به سطح استانداردهای جهانی فاصله کمی دارد.

    انصاری ضمن آرزوی توفیق و سرفرازی برای همه فعالان صنعت بزرگ خودروسازی، اظهار امیدواری کرد، هر روز نوآوری، شکوفایی و پیشرفت بیش‌تری در این صنعت رخ دهد.

    در بازدید معاون پارلمانی رییس جمهوری از ایران‌خودرو، مهندس هاشم یکه‌زارع مدیر عامل گروه نیز عملکرد و برنامه‌های ایران‌خودرو را تشریح کرد و گفت: برای سال 93 وزارت صنعت و معدن تولید 530 هزار دستگاه خودرو را برای ایران‌خودرو برنامه‌ریزی کرده بود، اما این شرکت بیش از 601 هزار دستگاه تولید کرد و سهم ایران‌خودرو از بازار خودروهای سواری کشور از 44 درصد در نیمه سال 92 به 50 درصد در سال 93 افزایش یافت.

    وی از رشد 65 درصدی تولید ایران‌خودرو در سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد و گفت: فروش این شرکت نیز از 16 هزار میلیارد تومان گذشت و نسبت به سال قبل از آن رشد دو برابری را تجربه کرد.

    وی تولید صنعت خودروی کشور در سال 1404سه میلیون دستگاه ذکر کرد که یک میلیون دستگاه از آن صادر می‌شود و گفت: با تولید یک میلیون و 800 هزار از سه میلیون دستگاه هدف‌گذاری شده برای سال 1404 که مستلزم فراخوان سرمایه‌گذاری روی صنعت قطعه‌سازی و ظرفیت‌سازی است، سهم 54 درصدی ایران‌خودرو از بازار داخل به 60 درصد افزایش می‌یابد.

    شایان ذکر است، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری در دیدار از ایران‌خودرو ضمن دیدار با مدیریت ارشد این شرکت، در جریان عملکرد و برنامه‌های ایران‌خودرو قرار گرفت. وی از سالن‌های تولیدی شامل پرس، بدنه سازی، مونتاژ و موتورسازی و مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید نیز دیدن و فعالیت‌های ایران‌خودرو را از نزدیک مشاهده کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط