فونیکسریمکسبهتام

امکان ساخت ۳۰ کیلومتر مترو با پول واردات خودروهای لوکس

عصر خودرو : یک کارشناس برنامه‌ریزی شهری با استناد به آمار گمرک از واردات خودرو، گفت: در سال گذشته ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو به ارزش بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار وارد کشور شد.

امکان ساخت ۳۰ کیلومتر مترو با پول واردات خودروهای لوکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، شهرام جباری‌زادگان با اشاره با اینکه واردات خودرو به ایران به رغم تحریم‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه هر سال بیشتر از سال قبل شده، افزود: بر این اساس، واردات خودرو به کشورمان در سال 93 با وجود ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی، 40 درصد بیشتر از سال 92 بوده است.

    وی با بیان اینکه با مبلغ دو میلیارد و 100 میلیون دلار واردات یک ساله خودروهای عموماً لوکس و بالای 2500 سی‌سی، امکان احداث و تجهیز 30 کیلومتر مترو در تهران وجود داشت، اظهار کرد: ساخت 30 کیلومتر مترو، برابر با کل خطوط ریلی است که مدیریت شهری هر سال برای توسعه متروی تهران پیش‌بینی نموده است.

    جباری‌زادگان با اعلام اینکه چنانچه نگاهمان را از حمل و نقل ریلی معطوف به حمل و نقل اتوبوسی کنیم، با مبلغ دو میلیارد و 100 میلیون دلار می‌شد 7 هزار دستگاه اتوبوس دوکابین خریداری نمود، تصریح کرد: با این تعداد اتوبوس که روزانه قادر به جابه­ جایی ده و نیم تا 14 میلیون مسافر هستند، ناوگان اتوبوسرانی تهران به طور کامل متحول می‌شود.

    این کارشناس برنامه‌ریزی با تاکید بر اینکه جا دارد منابع ارزی کشور با احتیاط بیشتر و به شکل بهتری مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد هیچ محلی به اندازه ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه کیفی و کمی آن که آرامش، ایمنی و رفاه شهروندان را در بر دارد، نیازمند تأمین اعتبار و منابع مورد نیاز نباشد و شایسته است که دولت محترم به موازات مدیریت شهری، این موضوع مهم را در پایتخت مورد توجه جدی قرار دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط