فونیکسریمکسبهتام

گران قیمت‌ ترین‌ خودروهای‌وارداتی از کجاست

عصر خودرو : طی سالهای گذشته بازار خورو به واسطه مشکلات متعدد صنعت خودروسازی در کشور نوسانات زیادی را تجربه کرده است. مشکلات متعددی همچون افزایش نرخ ارز و بالا رفتن هزینه های تولید موجب شد قیمت خودروهای داخلی افزایش قابل توجهی داشته باشند و همین موضوع باعث افزایش تمایل مردم به استفاده از خودروهای خارجی شده است.

گران قیمت‌ ترین‌ خودروهای‌وارداتی از کجاست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از طلانیوز، همین موضوع باعث شد تا در سال های اخیر آمار واردات خودرو در کشور افزایش یابد که این موضوع منجر به خروج قابل توجه ارز از کشور شده است.

    در همین راستا دولت یازدهم از ابتدای سال گذشته واردات خودروهای بالای 2500 سی سی که ارزش گمرکی بالایی دارد را ممنوع اعلام کرد. همین موضوع باعث شد تمایل برای استفاده از خودروهای تولید کشورهای شرق آسیا که ارزش گمرکی کمتری دارند افزایش یابد.

    در این شرایط بررسی آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در فروردین ماه سال جاری 648 دستگاه خودرو سواری به ارزش بیش از یک میلیون و 803 هزار دلار وارد کشور شده، این در حالی است که این تعداد در مدت مشابه در سال گذشته، 2382 دستگاه خودرو به ارزش بیش از 53 میلیون و 821 هزار دلار بوده است.

    در واقع، واردات خودرو در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از لحاظ تعداد به شدت کاهش (حدود 73 درصد) یافته است.

    بررسی آمار تجارت خارجی کشور در بخش واردات خودرو و لوازم یدکی خودرو در فروردین ماه سال 1394 نشان می دهد 3837810 کیلوگرم واردات خودرو به ارزش بیش از 1666 میلیارد ریال وارد کشور شده است.

    واردات خودرو و لوازم یدکی در فروردین ماه سال‌جاری از کشورهای چین، امارات متحده عربی، کویت، آلمان، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، جمهوری کره، مالزی، لهستان، استرالیا، اسپانیا، تایوان، هند، هلند و سوئیس بوده است.

    در حالی واردات خودرو در فروردین کاهش یافته است که کارشناسان اقتصادی معتقدند یکی از دلایل اصلی این موضوع امیدواری به آینده مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 و احتمال دستیابی به توافق نهایی در تیرماه سال جاری و تاثیرات مثبت آن بر تجارت ایران است.

    بررسی آمارهای گمرک نشان می دهد علی رغم افزایش قابل توجه واردات خودروهای تولید شده در کشورهای شرق آسیا همچنان گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی به کشور مربوط به کشورهای اروپایی همچون آلمان هستند. بر همین اساس مرسدس بنز e250 مدل 2015 به ارزش گمرکی 128 هزار دلار گرانقیمت ترین خودرو وارد شده به کشور در فروردین بوده است.

    همچنین بی ام دبلیو ایکس 4 مدل 2015 و بی ام دبلیو 528 مدل 2015به ارزش گمرکی 60 هزار دلار، رتبه های بعدی گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی را به خود اختصاص داده اند.

    بررسی آمارهای گمرک نشان می دهد بی ام دبلیو ایکس 3 مدل 2015 به ارزش گمرکی 59 هزار دلار، بی او دبلیو 428 مدل 2015 به ارزش گمرکی 58 هزار دلار، بنز c200 مدل 2014 به ارزش گمرکی 45 هزار دلار و بی ام دبلیو ایکس 1 به ارزش گمرکی 33 هزار دلار گران قیمت ترین خودروهای آلمانی وارد شده به کشور در فروردین سال جاری بوده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو