فونیکسریمکسبهتام

خودروهای ارزان قیمت جاده مخصوص

عصر خودرو : شاید سر دو راهی انتخاب باشید.شاید هم انتخاب کرده اید .۲۷میلیون و یا حتی کمی کمتر پول دارید و می خواهید یک انتخاب خوب داشته باشید حتی حاضرید کمی بیشتر بپردازید.

خودروهای ارزان قیمت جاده مخصوص
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این گزارش قصد داریم تا دو خودرو از جاده مخصوص و از دو خودروساز بزرگ کشور را زیر نمودار مقایسه قرار دهیم.دو خودوریی که البته طرفداران زیادی داشته و حرف های زیادی هم برای گفتن دارند.

    در همین ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که این دو خودرو در یک کلاس نبوده و تنها د ر یک رنج قیمتی قرار دارند.سمند از ایران خودرو و تیبا از سایپا .که البته در این میان سمند در کلاسی بزرگتر از تیبا قرار دارد.سمند در حدود  26میلیون تومان قیمت داشته و تیبا نیز در حدود 24 میلیون تومان قیمت دارد.

    به سراغ پیشرانه دو خودرو می رویم.موتور سمند 1761سی سی حجم داشته و 100اسب بخار قدرت تولید می کند.در سوی دیگر موتور تیبا 1500سی سی حجم داشته و 87اسب بخار قدرت تولید می کند.اما این به معنی ضعف تیبا نیست چراکه این موتور پاسخ گوی وزن 1000کیلیویی این خودروبوده و درشتاب گیری از سمند 1215کیلوگرمی پیشی می گیرد.

    نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که تا قبل از این در سایت سایپا و در کاتالوگ های این شرکت قدرت تیبا 80 اسب بخار اعلام شده بوداما در  حال حاضر قدرت آن 87 اسب بخار ذکر شده است.

    در سوی دیگر سمند یک خودروی بزرگ سایزو مناسب برای خانواده های پر جمعیت است.اولین خودروی ملی کشوربوده و سالهاست که در چرخه تولید قرار دارد.مدل های مختلفی از این خودرو نیز به بازار عرضه شده اند که البته قیمت های بالا تری دارند.تیبا نیز نمونه ی هاچ بک دارد که روانه بازار شده و حدود 27میلیون تومان قیمت دارد. در این گزارش ارزان ترین مدل سمند یعنی تیپ  SEرا در مقابل تیبای صندوق دار قرار داده ایم. سمندی  که از نظر امکانات در سطحی پایین تر از برادرانش قرار دارد.

    سمند خودرویی است که از نظر کیفیت در سطحی متوسط قرار داشته و در طی این سال ها کیفیت آن بالاتر نرفته است..

    البته این نکته را نباید فراموش کرد که مردم از این خودرو رضایت بیشتری نسبت به دیگر محصولات ایران خودرو دارند.

    سایز سایز این خودرو برای خانواده های مناسب تر است و مصرف سوخت سمند در سیکل ترکیبی 8.6لیتر در 100کیلومتر ذکر شده است که البته در شرایط عادی کمتر با این اعداد مواجه می شویم چراکه  مصرف سوخت این خودرو بالاتر از این اعداد است.

    سمند در شتاب گیری چالاک نیست اما رسیدن به سرعت های بالا را به خوبی بلد است و این در حالیست که عبور از پیچ های تند نیز برای این خودرو ساده به نظر می رسد چراکه هندلینگ خوبی دارد.

    از سوی دیگر نمی توان سمند را خودرویی کم استهلاک دانست به خصوص اینکه جلو بندی خودرو زود به زود دچار آسیب می شود و موتوری که در سمند مورد استفاده قر ار می گیرد همان موتور پژو405است،موتوری که کم هزینه نبوده و صاحبانش را می آزارد.

    در سوی دیگر تیبا شباهت های فراوانی با خودروهای کره ای دارد از اینرو از استهلاک کمتری نسبت به سمند برخودار است،تیبا خودرویی کوچکتر از سمند است و شاید قابل قیاس نباشد چرا که تنها17سانتی متر طول بیشتری از پراید داشته و 3سانتی متر نیز پهن از پراید است از اینرو نمی توان فضای زیادی از آن طلب کرد.تیبا مصرف سوخت پایینی دارد به طوری که در سیکل ترکیبی 6.9لیتر در 100کیلومتر بنزین می سوزاند اما این نکته را نباید فراموش کرد که تیبا در تصادفات کوچک نیز ظریف عمل می کند.

    حرف آخر

    در انتها نیز اگر خوش شانس بودید و خودرو شما با مشکل خاصی و حادی همراه نبود و دنبال خودرویی بزرگتر با ایمنی بالاتر هستید و خانواده ای پر جمعیت دارید سمند انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.

    اما اگر خانواده پر جمعیتی ندارید و مصرف سوخت نیز  برای شما مهم است می توانید تیبا را انتخاب کنید.

    قابل ذکر است؛سمند در تصادفات از خود پایداری بهتری نسبت به تیبا نشان می دهد و به اصطلاح بازاری ها قرص و محکم تر از تیباست.در سوی دیگر تیبا کم مصرف و کم استهلاک تراست.هر دو خودرو نیز در بازار خریدو فروش با مشکل خاصی مواجه نیستند هر چند که در مقابل دیگر برادرانشان با اقبال کمتری همراه هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو