فونیکسریمکسبهتام

راننده‌ای که با مسافران سلفی می‌گیرد

عصر خودرو : یک راننده تاکسی چینی علاقه زیادی به عکس سلفی دارد و دوست دارد با تمامی مسافرانش عکس سلفی بیندازد.

راننده‌ای که با مسافران سلفی می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، «تنگ جیهازی» راننده تاکسی است که قصد دارد حال مسافران خود را خوب کند. تنگ که مسافرها عمو تنگ صدایش می کنند قبل از اینکه گرفتن عکس سلفی از یک قابلیت در تلفن همراه به یک پدیده اجتماعی تبدیل شود از خودش و مسافران عکس می گرفت. این راننده تاکسی خوش ذوق حالا آرشیو 30 هزارتایی از عکس های سلفی با مسافرانش دارد که آنها را در 5 سال گذشته گرفته است.

این ایده منحصر به فرد از ده سال پیش به ذهن عموتنگ رسید. در یک روز زمستانی که یک زن و شوهر توریست بیشتر از یک ساعت را در خیابان منتظر تاکسی ایستاده بودند عموتنگ آنها را سوار کرد. آنها نیز برای تشکر خواستند با دادن انعام از عمو تنگ تشکر کنند. اما عموتنگ راضی نشد که از آنها پول بیشتری بگیرد و این زوج توریست نیز پیشنهاد دادند به عنوان یادگاری با عموتنگ عکس بگیرند. «شیوه سپاسگزاری آنها برای من بسیار آرامش بخش بود و این اولین عکسی بود که من تا به حال گرفتم.»

تجربه شیرین این عکاسی باعث شد که عمو تنگ تصمیم بگیرد در سال 2011 یک دوربین عکاسی در جلوی ماشینش نصب کند. از آن زمان تاکنون عموتنگ عکسهای بسیار زیادی با مسافرانش گرفته است. حتی بسیاری از مسافران به گرفتن به بیش از یک عکس تمایل دارند.

عموتنگ به طور میانگین روزانه با 80 مسافر عکس سلفی می اندازد. بسیاری از مسافران گفته اند که چهره همیشه خندان آقای تنگ مسری است و باعث شاد شدن و لبخند زدن مسافرانش می شود. عمو تنگ هم از این بابت که می تواند از این طریق مردم را شاد کند بسیار خوشحال است. تنگ می گوید: « نمی دانم چرا بعضی از مردم دلشان نمی خواهد روزشان را خوشحال و سرحال آغاز کنند و شاداب زندگی کنند. من سعی کردم همواره بهترین کمکم را به مسافرانم برای حل مشکلاتشان انجام دهم. با آنها گپ می زنم، برایشان آواز می خوانم تا آنها خوشحال شوند و سر ذوق بیایند.»

آقای تنگ می گوید که یک بار خانمی بسیار ناراحت سوار تاکسی شد و درخواستش برای گرفتن عکس سلفی را رد کرد. بنابراین عموتنگ تلاش کرد که با صحبت کردن با این خانم ناراحت مشکلش را متوجه شود. زمانی هم که فهمید ناراحتی این خانم به خاطر مشاجره با مادرش بر سر یک اختلاف است ترانه ای با موضوع «چرا همیشه مادرها نگرانند؟» پخش کرد. او می گوید: « زمانی که ترانه تمام شد، خانم مسافر شروع به گریه کردن کرد و بلافاصله با مادرش تماس گرفت تا از او عذرخواهی کند. حتی قبل از اینکه از ماشین پیاده شود نیز خواست که با من عکس سلفی بگیرد و من از اینکه حال این خانم خوب شد بسیار خوشحال شدم.»

حالا آقای خوش ذوق قصد دارد آرشیو عکس‌هایش را به 100 هزار عکس برساند تا بتواند هم رکورد بزند و هم شاید نمایشگاهی با عکس‌هایش برپا کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو