فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۶۶۷»

شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط پاک قرار گرفت

عصر خودرو : معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با کاهش میانگین غلظت تمام آلاینده ها تا ساعت هشت صبح سه شنبه در شرایط پاک قرار گرفت اما این وضعیت با تغییر روند افزایشی ذرات آلاینده در هوای منطقه پایدار نیست.

شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط پاک قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد رستگاری افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز از وضعیت سالم به شرایط نه چندان با دوام پاک قرار گرفته است.

    وی علت این شرایط را وزش باد روز دوشنبه در سطح استان اعلام کرد و گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته با 11عدد کاهش در حد مجاز بوده و با عدد 50 در مرز شرایط سالم و پاک قرار گرفت.

    رستگاری به ثابت ماندن میزان آلاینده منواکسید کربن بر روی عدد 29 نسبت به روز گذشته اشاره کرد و افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز در همین مدت از 42 به 39 کاهش داشته است.

    وی افزود: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه 20) با 85، پارک رازی (منطقه 11) با 81 و ستاد بحران (منطقه 7) با 77 بالاترین حجم آلاینده ها را درمناطق شهرستان تهران در 24 ساعت گذشته داشته اند.

    رستگاری گفت: ایستگاه های شهرداری منطقه 19 با 25، گلبرگ ( منطقه 8) با 32 و اقدسیه ، دانشگاه شهید بهشتی و سوهانک ( هر سه در منطقه 1) با عدد 33 پاک ترین مناطق شهر تهران دراین مدت بودند.

    معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: براساس پیش بینی هواشناسی، با توجه به افزایش میزان غلظت آلاینده ها انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط سالم قرار گیرد.

    شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

    بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی ) تعیین شده است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو