فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو در دستور کار قرار دارد

عصر خودرو : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو طی ۶ سال آینده پیش بینی شده و چنانچه برند مطرحی در این صنعت بخواهد در ایران فعالیت کند، زمینه های همکاری فراهم خواهد شد.

تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو در دستور کار قرار دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ارانیکو، ولی الله افخمی راد روز یکشنبه در دیدار یک هیأت تجاری سوئیسی با وی در محل این سازمان، اظهار داشت: اکنون سالانه یک میلیون و یکصد هزار دستگاه خودرو در ایران تولید می شود و شرایط مناسبی برای ورود سرمایه گذاران خارجی در زمینه تولید خودرو و قطعات آن در داخل کشور مهیا شده است.

    وی تصریح کرد: چنانچه برند خودروسازی مطرحی در ایران اقدام به تولید خودروهایی با ظرفیت بیش از 2500 سی سی کند، زمینه های همکاری نیز وجود دارد.

    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: محدودیتی برای سرمایه گذاری در ایران وجود ندارد و قوانین سرمایه گذاری در ایران به گونه ای است که محدودیتی برای سرمایه گذاری ایجاد نشود.

    افخمی همکاری در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی و رشته های مرتبط با فناوری های نوین را به عنوان زمینه های مورد علاقه ایران برای سرمایه گذاری معرفی کرد و گفت: ایران شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاری و تأمین نیاز کشورهای همسایه و آسیای میانه دارد.

    وی خاطرنشان ساخت: اطراف جمهوری اسلامی ایران بازار بزرگ مصرفی وجود دارد که به انواع کالاها نیاز دارد.

    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، حجم صادرات کشورمان در سال 2014 میلادی را 50 میلیارد دلار ذکر کرد و یادآور شد: میزان کالای صادراتی در سال گذشته کمتر از 10 درصد توان داخل کشور بود.

    به گفته وی، میزان صادرات ایران پاسخگوی نیاز کشورهای همجوار و شرکای تجاری ما نیست، اما با افزایش ظرفیت تولید در داخل کشور می توان سطح صادرات را افزایش داد.

    افخمی راد ضمن ابراز تمایل برای سرمایه گذاری در رشته های مختلف صنعتی در ایران، اضافه کرد: برخی کشورهای همجوار به خاطر شرایط سیاسی حاکم بر آنها، با آسیب جدی در زیرساختها مواجه شده اند و تمایل دارند برای تأمین نیازهای خود با ایران کار کنند.

    وی تأکید کرد: ایران در زمینه مقررات و تنظیم روابط شرایطی حاکم ساخته تا تغییرات حداقلی در تعرفه واردات بوجود آید و به تدریج به کمترین سطح ممکن برسد. این مقام مسئول افزود: هیچگونه محدودیت غیرتعرفه ای در بحث واردات وجود ندارد و اکنون ورود خودروهای بالای 2500 سی سی محدودیت واردات دارند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط