فونیکسریمکسبهتام

حبیب آگهی خبر داد:

بازنگری طرح جامع مطالعات حمل ونقل وترافیک کلانشهر شیراز

عصر خودرو: رییس مرکز تحقیقات کنترل حمل ونقل وترافیک دانشگاه شیراز از بازنگری طرح جامع مطالعات حمل ونقل وترافیک کلانشهر شیراز خبر داد.

بازنگری طرح جامع مطالعات حمل ونقل وترافیک کلانشهر شیراز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، قاسم حبیب آگهی ظهر یکشنبه در نشست خبری گفت: اجرای این طرح 14 سال پیش از سوی دانشگاه صنعت شریف تهران آغاز شد و هم اکنون قرار است دانشگاه شیراز طی چهار مرحله مطالعات طرح ترافیکی شیراز را از طریق اساتید دانشگاه شیراز مورد بازنگری قرار دهد.

    وی با اعلام اینکه بازنگری این  طرح مطالعاتی در چهار محور ترسیم اهداف، جمع آوری اطلاعات، تحلیل اطلاعات و ارائه راهکار انجام می شود، افزود: این طرح قرار است طی 30 ماه مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت طرحی مبنی در رفع معضلات ترافیکی از سوی شهرداری شیراز اجرا شود.

    حبیب آگهی معتقد است هم اکنون طرح هایی که از سوی شهرداری شیراز درحال اجراست بر اساس نظرات کارشناسان دانشگاه صنعت شریف است و آنچه که کلانشهر شیراز به آن نیازدارد، مدیریت واحد در امر اجرای طرح ترافیکی است.

    آمارگیران مرکز تحقیقات دانشگاه شیراز فعالیت خود را آغاز کرده اند

    رئیس مرکز تحقیقات کنترل حمل و نقل و ترافیک دانشگاه شیراز با تاکید براینکه برای اجرای این طرح آمار گیران دانشگاه شیراز در نقطه های مربوطه شهر در حال آمار گیری هستند، افزود: در انجام اجرای طرح سعی خواهیم کرد پیشنهاداتی به شهرداری ارایه دهیم وچنانچه پیشنهادات مورد تائید ونظرات مسئولان شهرداری قرار گیردوضعیت ترافیکی شهر تغییر خواهد کرد.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر کلانشهر شیراز به اتوبان، روگذر وزیر گذرهای متعدد  نیاز ندارد بلکه مهمترین آن اجرای فرهنگ ترافیکی است که این مهم کمتر مورد توجه شهروندان و مسئولان استان  قرار گرفته است.

    معاون مرکز تحقیقات کنترل حمل و نقل و ترافیک دانشگاه شیراز نیز گفت: در کشور های پیشرفته عمده آمار گیری ها بوسیله دوربین انجام می شود و متاسفانه در ایران قادر نخواهیم بود آمار گیری ها رابصورت هوشمند انجام دهیم و از این رو سعی داریم حمل و نقل کلانشهر شیراز را به هوشمند سازی مجهز کنیم.

    فرید الدین پیرویان با اعلام اینکه باید تبلیغاتی که در راستای کاهش ترافیک با موضوع رعایت تک سرنشینی در کلانشهر ها انجام می شود را منع کرد افزود: باید بیشتر به دنبال راه های تشویقی استفاده از حمل ونقل عمومی باشیم زیرا منع کردن این موضوع ترافیک را کاهش نمی دهد.

    عضو مرکز تحقیقات کنترل حمل و نقل و ترافیک دانشگاه شیراز هوشمند سازی و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در فرهنگ ترافیکی شیراز را مهمترین راهکاردانست و گفت: باید در حوزه فرهنگ سازی تمامی اقشار جامعه را به سمت آموزش های تخصصی هدایت کنیم.

    علی سلطانی عنوان کرد: همواره در جامعه کنونی تقاضای خرید خودرو افزایش یافته ولی هیچگاه به فکر راه حل مناسب در رفع مشکل ترافیکی نبوده ایم.

    عریض کردن خیابان آخرین راه حل کاهش ترافیک است

    وی عریض کردن خیابان و استفاده از پل های روگذر را آخرین مرحله در کاهش ترافیک اعلام کرد و گفت: مسئولان  اجرای پروژه های عمرانی خود را در  استفاده از خودرو متمرکز کرده اند و این در حالی است که اولویت اصلی باید استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی باشد.

    مرکز کنترل طرح ترافیک کلانشهر شیراز سرآمد است

    عضو مرکز تحقیقات کنترل حمل ونقل وترافیک دانشگاه شیرازنیز گفت: مرکز کنترل طرح ترافیک شیراز یکی از مراکز سرآمد در کشور به شمار می رود وضروری است که اجرای ایده های این مرکز از سوی شهرداری شیرازدر دستور کار قرا گیرد.

    زهره عظیمی فرد با بیان اینکه ترافیک را نیابد به عنوان یک اتفاق در ذهن شهروندان ترسیم کنیم افزود: در جامعه توسعه یافته کارشناسان معتقد هستند با اجرای یک طرح کارشناسی شده می توان معضلات ترافیکی را کاهش دهیم.

    وی اضافه کرد: اجرای فرهنگ ترافیکی باید از سوی رسانه ها نهادینه شود و نیروی انتظامی تنها می تواند نظم و امنیت را در جامعه برقرار کند.

    طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک کلانشهر با همکاری دانشگاه شیراز با اعتباری بالغ بر 5.3 میلیارد تومان در حال اجراست. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو