فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو:

با ۳۰ سال حضور در صنعت حق دارم به هیات مدیره بانک‌ها بروم

بانک پارسیان اسم من را از سایت حذف کرد؛ بانک مرکزی تاییدم کرد

عصر خودرو : هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص دلیل عدم واگذاری سهام بانک پارسیان توسط این شرکت علی رغم اعلام وعده های مختلف در این زمینه اظهار کرد: در مقطعی که وارد گروه خودروسازی ایران خودرو شدم، این شرکت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد.

با ۳۰ سال حضور در صنعت حق دارم به هیات مدیره بانک‌ها بروم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲:۰۰
  • ایران خودرو
  • با 30 سال حضور در صنعت حق دارم به هیات مدیره بانک‌ها بروم

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم آنلاین، وی افزود: یکی از راه هایی که برای حل مشکلات ایران خودرو در نظر داشتیم این بود که منابعی مانند سهام یا منابع ملکی را تبدیل به پول نقد کنیم تا وارد چرخه تولید شود، بنابراین تصمیم گرفتیم سهام 33 درصدی بانک پارسیان را واگذار کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای واگذاری سهام بانک پارسیان به نسیم گفت: برای این کار با یکی از خریداران مذاکره کردیم و مذاکرات تا حد 90 درصد هم پیش رفت ولی وی در نهایت انصراف داد و حاضر نشد که سهم ما را از بانک پارسیان بخرد.

وی خاطرنشان کرد: درست است که ما هنوز سهام بانک پارسیان را نفروختیم ولی وضعیتمان بهتر شده به شکلی که سال گذشته این گروه خودروسازی بهترین سال خود را گذراند و بالای 600 هزار دستگاه خودرو تولید کرد، به سود آوری رسید و بدهی بانکی خود را هم کاهش داد.

خریدار پیدا شود، سهام بانک پارسیان را می فروشیم

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص آخرین تصمیمات این شرکت برای فروش سهام بانک پارسیان به نسیم گفت: در حال حاضر نیازی نداریم که حتما سهام بانک پارسیان را بفروشیم، ولی اگر خریدار خوبی پیدا شود، با او مذاکره خواهیم کرد.

یکه زارع ادامه داد: ما قصد داریم سهام خود را به قیمت واقعی بفروشیم ولی اصراری هم به نگه داشتن سهام خود را در این بانک نداریم و اگر خریداری با شرایط مناسب پیدا شود، این کار را عملی خواهیم کرد.

وی در خصوص مغایرت قانونی حضورش در بانک پارسیان به دلیل نداشتن سابقه بانکی به نسیم عنوان کرد:  بنده جز اعضای غیر موظف هیت مدیره بانک پارسیان هستم و همین مسئله باعث شده حضور من در هیات مدیره بانک پارسیان از دید رسانه ها پنهان بماند، ولی قصد پنهان کردن این مسئله را نداشتم.

مسئولان بانک پارسیان پاسخ دهند چرا اسم مرا از هیات مدیره حذف کردند

مدیرعامل ایران خودرو با انتقاد از حذف نامش از لیست اعضای هیات مدیره بانک پارسیان در سایت این بانک گفت: این وظیفه بانک پارسیان است که اسم مرا در لیست اعضای هیات مدیره روی سایت قرار دهد و بهتر بود این سوال از مسئولین بانک پارسیان می پرسیدید که چرا اسم مرا از لیست هیات مدیره این بانک حذف کردند.

یکه زارع تصریح کرد: چه دلیلی دارد که من عضویت خودم در هیات مدیره بانک پارسیان را پنهان کنم در حالی که در سایت بورس و روزنامه رسمی نام من دیده می شود.

با 30 سال حضور  در صنعت حق دارم به هیات مدیره بانک ها بروم

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال که " آیا به نظر شما ریاست شما در هیات مدیره بانک پارسیان در شرایطی که 10 سال سابقه حضور در بخش بانکی کشور نداشته اید، خلاف قانون نیست؟ " بیان کرد: آیا کسی که 30 سال در بزرگترین شرکت های صنعتی این کشور کار کرده و به مسائل بانکی هم آشنایی دارد، به اندازه کسی که 10 سال سابقه بانکی داشته و به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده، لیاقت حضور در هیات مدیره یک بانک را ندارد؟

یکه زارع با اشاره به تایید بانک مرکزی برای حضور وی در هیات مدیره بانک پارسیان عنوان کرد: مجوز و تاییدیه بانک مرکزی برای عضویت من در هیات مدیره بانک پارسیان صادر شده و باید به این نکته توجه کرد که بانک مرکزی خلاف قانونی که خودش نوشته عمل نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد:ممکن است هرکسی با 30 سال سابقه در بخش دیگری از طریق معادل سازی بتواند به هیات مدیره یک بانک برود و یا ممکن است یک مهندس مدیرعامل یک بانک شود، به نظر من این مسئله اشکالی ندارد.

شاید 30 سال حضورم در صنعت را معادل 10 سال حضور در بانک دانسته اند

رئیس هیات مدیره بانک پارسیان در خصوص نحوه انتخابش برای سمت ریاست هیات مدیره بانک پارسیان به نسیم توضیح داد:حدس من این است که سابقه من در بخش صنعت برای حضور در حوزه بانکی معادل سازی شده باشد، اما دقیقا از فرمول هایی که بانک مرکزی براساس آن به من مجوز داده است، خبر ندارم.

یکه زارع در پاسخ به این سوال که آیا افزایش سرمایه بانک پارسیان را تایید می کنید گفت: در خصوص افزایش سرمایه بانک پارسیان بهتر است مدیرعامل این بانک پاسخ دهد.

وی در خصوص احتمال حضور دیگر گروه های صنعتی، به خصوص خودروسازان در حوزه بانکداری یادآور شد: ایران خودرو هیچ گاه برای خرید سهام بانک پارسیان اقدام نکرده است و خود این گروه خودروسازی خودش اقدام به تاسیس این بانک نموده است و از حدود 15 سال قبل که این بانک تاسیس شد ایران خودرو به شکل تدریجی سهام آن را فروخته  و در حال حاضر تنها 33 درصد از این سهام باقی مانده است.

بانکداری خودروسازان اشکالی ندارد

مدیرعامل ایران خودرو افزود: نمی توان در خصوص درستی و یا غلطی سرمایه گذاری یک شرکت خودروسازی در یک بانک اظهار نظر کرد ولی خیلی از شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا در بانک ها سهام دارند.

شاید به بخش های دیگر اقتصاد هم آمدیم

یکه زارع خاطرنشان کرد: سهام داری یک شرکت خودروساز در یک بانک بستگی به وضعیت این شرکت در آن مقطع زمانی دارد؛ممکن است ما در ایران خودرو آن قدر وضعیت مطلوبی داشته باشیم که به بخش های دیگر اقتصاد کشور هم بیاییم و نباید تنها به وضعیت حال حاضر ایران خودرو نگاه کنید.

وی در خصوص احتمال حضور شرکت سایپا هم در بخش بانکداری عنوان کرد:سایپا هم براساس وضعیتی که دارد می تواند سهام دار یک بانک باشد و نمی توان مانعی برای این مسئله ایجاد کرد.

رئیس هیات مدیره بانک پارسیان در پاسخ به این سوال که در صورت حضور همزمان وی در ایران خودرو و بانک پارسیان وی از سود پاداش هیات مدیره هر دو بنگاه اقتصادی بهره مند خواهد شد یا خیر بیان کرد:  من سه تا چهار ماه است که به هیات مدیره این بانک آمده ام و هیچ مجمعی هم تاکنون برای این بانک برگزار نشده است و پاداش پایان سال هیات مدیره نیز فعلا به من تعلق نگرفته است.

هنوز پاداش حضور در هیات مدیره بانک پارسیان را نگرفتم

یکه زارع گفت: چیزی به عنوان سود پاداش هیات مدیره در بنگاه های این چنینی وجود ندارد و این همان پاداش اعضای هیات مدیره است که در ایران خودرو پاداش هیات مدیره به اشخاص داده نمی شود، بلکه به حساب این گروه خودروسازی ریخته می شود.

صورت جلسه ای از بانک پارسیان که افشا شد مربوط به زمان من نبود

رئیس هیات مدیره بانک پارسیان در خصوص جای خالی وی در صورت جلسه یکی از جلسات هیات مدیره بانک پارسیان که در رسانه ها منتشر شد، گفت: یکی از رسانه هاصورت جلسه ای را درباره جلسه هیات مدیره این بانک منتشر کرده است که نام من در آن نیست، به دلیل این که زمان نگارش این صورت جلسه من عضو هیات مدیره این بانک نبودم و اصلا نباید آن را امضا می کردم.

وی خاطرنشان کرد: من از حول و هوش آبان یا آذر ماه عضو و رئیس هیات مدیره بانک پارسیان شدم و از آن زمان تمام امضاهای من مشخص است که می توانید آن ها را درسایت بورس و یا روزنامه رسمی مشاهده کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو