فونیکسریمکسبهتام

با رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۹۳؛

ورود ۱۰۰۰ خودرو جدید به تهران در هر شبانه روز

عصر خودرو : ورود خودروهای جدید به تهران در سال ۹۳ با رشد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۲ از مرز یک هزار دستگاه در روز سبقت گرفت.

ورود ۱۰۰۰ خودرو جدید به تهران در هر شبانه روز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از آریا،  یک کارشناس برنامه‌ریزی شهری با استناد به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از آمار تولید خودرو در سال 93 گفت: بر اساس این گزارش، در سال گذشته مجموعاً یک میلیون و 130 هزار و 164 دستگاه خودرو در کشور تولید شده که چنانچه یک سوم این خودروها وارد تهران شده باشند، 376 هزار و 721 دستگاه خودرو روانه خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران شده‌اند.

    شهرام جباری زادگان با اشاره به این که به دلیل کاهش تولید خودرو در سال‌های اخیر، تعداد خودروهای جدید که وارد تهران می‌شوند، به کمتر از 1000 دستگاه کاهش پیدا کرده و سه رقمی شده بود، افزود: این تعداد سال گذشته پس از سال‌ها، چهار رقمی شد و به بیش از 1000 دستگاه افزایش پیدا کرد.

    وی با بیان این که چنانچه یک سوم از مجموع یک میلیون و 130 هزار خودروی تولید وارد تهران شده باشند، سال گذشته 377 هزار خودرو به معابر تهران روانه گردیده اند، اظهار کرد:به این ترتیب هر روز یک هزار و 33 دستگاه خودروی جدید و به عبارتی در هر ساعت از شبانه روز، 43 دستگاه خودرو جدید وارد معابر تهران شده است.

    جباری‌زادگان با تأکید بر این که هر خودرو برای عبور و مرور به حداقل 25 متر مربع فضای حرکتی نیاز دارد و به عبارتی برای حفظ وضع موجود، باید هر شبانه‌ روز 26 هزار متر مربع و سالانه 9 میلیون و 418 هزار متر مربع خیابان و بزرگراه جدید در تهران احداث شود، اضافه کرد:به این عدد و رقم، پیش‌بینی 376 هزار و 721 فضای پارک خودرو که معادل یک و 256 باب پارکینگ بسیار بزرگ طبقاتی می‌شود را نیز باید افزود.

     این کارشناس برنامه‌ریزی شهری در پایان خاطرنشان کرد:نکته‌ای که در این میان مغفول مانده، نقش خودروسازان در افزایش روزافزون تراکم ترافیک در پایتخت و دیگر کلان شهرها به موازات افزایش 50 درصدی تولیدات آن‌ها در تأمین بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور تردد و توقف انبوه خودروهایی است که هر روز تولید و روانه تهران و سایر کلان شهرها و شهرهای کشورمان می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط