فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد فیات کرایسلر برای صنعت جهانی خودرو

عصرخودرو: مدیرعامل فیات کرایسلر اتوموبیل خواستار کاهش تعداد شرکت‌های حاضر در صنعت جهانی خودرو شد.

پیشنهاد فیات کرایسلر برای صنعت جهانی خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرجیو مارچیونه در یک کنفرانس دو ساعت و نیمه با تحلیلگران که در آن گزارش سه ماهه مالی فیات کرایسلر اتوموبیل منتشر شد، اظهار کرد: ادغام‌های بزرگ در صنعت خودرو ضروری هستند تا سرمایه گذاری‌های سنگین به منظور تامین درخواست‌ها برای خودروهای پاک و ایمن‌تر پایدار باشند.

    وی گفت: مصرف سرمایه این صنعت غیرپایدار است.

    کمپین مارچیونه برای ادغام خودروسازان در شرایطی مطرح می‌شود که رقیبان جهانی در این صنعت با افزایش هزینه‌ها برای مهندسی خودروهای بدون آلایندگی و مجهز به قابلیت‌های اتوماتیک روبرو هستند.

    تحلیلگران اظهار می‌کنند که فیات کرایسلر که هفتمین خودروساز بزرگ جهان است توان مالی کافی برای رقابت با رقیبان بزرگتری مانند فولکس واگن، تویوتا موتور، جنرال موتورز یا فورد موتور را ندارد.

    اما مارچیونه در پاسخ به یک پرسش، اذعان کرد موانعی مانند اتحادیه‌ها و رهبران سیاسی بر سر راه ادغام شرکت‌های بزرگ خودروسازی وجود دارد.

    وی در ادامه افزود:‌ اگر خودروسازان سنتی درخواست وی را نادیده بگیرند ممکن است با شرکت‌های سیلیکون والی شامل اپل و گوگل که به دنبال راه‌هایی برای عرضه نسل جدید خودروها هستند، متحد شود.

    بر اساس این گزارش، تحلیلگران پیش از این احتمال همکاری گوگل یا اپل با یک خودروساز یا تامین کننده قطعات خودرو برای تولید خودرویشان را مطرح کرده اند.

    مدیرعامل فیات کرایسلر در گذشته هم خواستار یکپارچگی بیشتر صنعت خودرو شده بود اما به نحوه مشارکت شرکتش در کاهش تعداد خودروسازان جهانی اشاره نکرد.

    تاکنون هیچ نشانه ای از علاقه رقیبان بزرگ مارچیونه به این پیشنهاد مشاهده نشده است.

    نتایج مالی جدید فیات کرایسلر مشکل مارچیونه را به خوبی نشان می‌دهد. سود این خودروساز در سه ماهه اول به 92 میلیون یورو (101 میلیون دلار) رسید که در مقابل سود 2.9 میلیارد یوروی گزارش شده از سوی فولکس واگن برای همین مدت ناچیز نشان می‌دهد.

    این شرکت در آمریکای لاتین که تا سه سال قبل منبع حدود یک سوم از سود فیات کرایسلر اتوموبیل بود ضرر کرد.

    فیات کرایسلر سود آمریکای شمالی را به میزان 60 درصد در سه ماهه اول سال 2015 افزایش داد اما حاشیه سود عملیاتی پنج درصدی این شرکت کمتر از سود رقیبانی مانند جنرال موتورز و فورد موتور بود که به ترتیب حاشیه سود 8.8 و 6.7 درصد را گزارش کردند. فورد موتور افزایش حاشیه سود آمریکای شمالی به 8.5 تا 9.5 درصد در سال 2015 را هدف گذاری کرده است.

    بر اساس این گزارش، فیات کرایسلر اتوموبیل اعلام کرده تلاش برای افزایش حاشیه سود آمریکای شمالی و رساندن آن به سطح سود جنرال موتور و فورد تا سال 2018 را آغاز کرده است و قصد دارد تا پایان امسال حاشیه سود خود را به 5.5 تا شش درصد افزایش دهد. این شرکت انتظار دارد رشد یک درصدی حجم فروش به حاشیه سودش در آمریکای شمالی اضافه کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو