فونیکسریمکسبهتام

قیمت، چالش اصلی مشتریان خودرو

سلطه رکود بر بازار

عصر خودرو: در دومین هفته اردیبهشت‌ماه بازار خودرو همچنان در رکود شدیدی به سر می‌برد. رکودی که تغییرات احتمالی آینده خودرو نیز نتوانسته در آن جنب و جوشی ایجاد کند؛ به‌طوری‌که هیچ‌گونه خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد.

سلطه رکود بر بازار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، بخشی از این رکود فصلی است و هرساله بازار با این موضوع مواجه است، اما بخش دیگری از رکودی که به کاهش بسیار زیاد خریدوفروش خودرو منجر شده ناشی از انتظار کاهش قیمت از سوی مشتریان به دلیل تفاهم هسته‌ای است. مردم در حالی خوش‌بین از توافق صورت گرفته خرید را به آینده نزدیک موکول کرده‌اند که احتمال افزایش قیمت خودرو در هفته‌های آینده توسط شورای رقابت نیز آنها را راغب به خرید خودرو نکرده است.
    فعالان بازار تاکید می‌کنند بسیاری از مشتریان به دلیل بالا رفتن یکباره قیمت‌ها در سال‌های گذشته توان و قدرت خرید ندارند به همین دلیل حالا با توافق اولیه صورت گرفته و شنیدن خبر لغو تحریم‌ها انتظار کاهش قیمت دارند. به عقیده آنها مشتریان با قیمت‌های فعلی حاضر به خرید خودرو نیستند چه برسد به آنکه قیمت‌ها افزایش پیدا کند. این در حالی است که محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت نیز درباره عدم افزایش قیمت خودرو قولی به مشتریان نداد و نهاد تصمیم‌گیر در این زمینه را شورای رقابت دانست.
    هر چند خودروسازان درخواست خود را ارائه کرده‌اند و به‌صورت مستمر پیگیر موضوع افزایش قیمت هستند، اما فعالان بازار خودرو معتقدند در صورت افزایش، رکود بازار بیشتر خواهد شد و مردم قهر جدی با بازار خودرو خواهند داشت.

    توقف قیمت خودروهای داخلی
    اما به سراغ بازار خودرو برویم و ببینیم قیمت‌ها در هفته جاری و در مقایسه با هفته گذشته چه افت‌و‌‌خیزی را تجربه کرده‌اند. هر چند بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، اما روزهای باثباتی را دنبال می‌کند. آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 بدون تغییر قیمتی نسبت به هفته‌های گذشته قیمتی برابر با 37 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز با افزایش 100 هزار تومانی هم‌اکنون قیمتی برابر با 37 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود. این در حالی است که پژو 405 و پارس با افزایش قیمت روبه‌رو شده است. پژو 405 در مدل SLX قیمتی برابر با 31 میلیون و 300 هزار تومان دارد که این موضوع از افزایش 300 هزار تومانی قیمت این خودرو در مقایسه با هفته گذشته حکایت دارد. پژو پارس نیز در تمام مدل‌های خود بدون تغییر قیمت ثبات خود را در بازار حفظ کرده است؛ به‌طوری‌که مدل فول آن در حال حاضر قیمتی برابر با 37 میلیون و 800 هزار تومان دارد.
    از سوی دیگر اما سمند LX بدون تغییر قیمت خاصی نسبت به هفته گذشته، در حال حاضر 31 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد و سورن نیز همچنان 36 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. اما رانا که در هفته‌های گذشته افت قیمتی را تجربه کرده بود در این هفته ثبات قیمتی خود را حفظ کرده و هم‌اکنون با 33 میلیون تومان قیمت در بازار خرید و فروش می‌شود.
    بازار خودروهای سایپا نیز تغییر قیمتی خاصی را تجربه نکرده است و آنگونه که فعالان بازار می‌گویند خودرو تیبا بدون تغییر نسبت به هفته گذشته با قیمتی برابر با 24 میلیون و 900 هزار معامله می‌شود. سراتو مدل دنده‌ معمولی دیگر محصول سایپاست که روزهای باثباتی را سپری می‌کند و هم‌اکنون با قیمت 76 میلیون خرید و فروش می‌شود، اما سراتو مدل اتومات آن همانند هفته‌های پیش با افت قیمت مواجه شده است به‌طوری‌که این خودرو با افتی 500 هزارتومانی نسبت به هفته گذشته در حال حاضر 93 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
    آنگونه که از بازار پراید خبر می‌رسد این خودرو روزهای باثباتی را در بازار دارد؛ به‌طوری‌که نمایشگاهداران پایتخت تاکید می‌کنند که همه مدل‌های آن بدون تغییر قیمتی در بازار موجود هستند؛ به‌طوری‌که پراید مدل 131 در حال حاضر 20 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پراید 111 نیز با قیمت 20 میلیون و 800 هزار تومان در بازار موجود است. پراید مدل 132 نیز هم‌اکنون با قیمت20میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد.
    بازارتندر-90 نیز در هفته جاری با کمی افت و خیز همراه بوده است به‌طوری‌که این خودرو در مدل E2 500 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است تا قیمت آن به 45 میلیون تومان برسد. این در شرایطی است که مدل اتومات تندر-90 بدون تغییر قیمت در حال حاضر 54 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پارس تندر هم بدون تغییر قیمت خاصی در هفته جاری، 44 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

    وارداتی‌ها در آستانه کاهش قیمت
    از بازار خودروهای وارداتی نیز آنگونه که خبر می‌رسد قیمت‌ها با افت یک میلیون تومانی در برخی از خودروها روبه رو بوده است به‌طوری‌که در حال حاضر سوناتا با کاهش یک میلیون تومانی هم‌اکنون قیمتی برابر با 172 میلیون تومان دارد و هیوندای توسان نیز با همین میزان افت 157 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اما دیگر مدل هیوندای به نام النترا بدون تغییر قیمتی برابر با 124 میلیون تومان است. محصولات کیاموتورز نیز بدون تغییر قیمتی در بازار موجود هستند و هم‌اکنون اپتیما با قیمتی برابر با 158 میلیون تومان به فروش می‌رسد و سراتو نیز 123 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین اسپورتیج نیز با قیمتی معادل 159 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.
    به گفته فعالان بازار، در بین محصولات تویوتا نیز کمری قیمتی برابر با 182 میلیون تومان دارد و یاریس‌هاچ‌بک هم 108 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین لکسوس RX در حال حاضر 590 میلیون تومان قیمت دارد. برای خرید تویوتا در مدل R4 نیز هم‌اکنون باید 216 میلیون تومان هزینه کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو