فونیکسریمکسبهتام

تمرین رانندگی درناحیه صنعتی آیسک

عصر خودرو : چند سال پیش در چند کیلومتری آیسک مکانی به نام شهرک صنعتی افتتاح شد و قرار بود در جولان غول خشکسالی به کمک مردم و اشتغال بیاید اما نبود کار کارشناسی و زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع باعث شد اکنون جایی که به نام ناحیه صنعتی معروف بود تبدیل به زمین تمرین رانندگی برای افرادی شود که می خواهند گواهی نامه بگیرند.

تمرین رانندگی درناحیه صنعتی آیسک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین،  بخشدار آیسک با اشاره به وضعیت نابسامان ناحیه صنعتی گفت: ناحیه صنعتی آیسک چند سال قبل در منطقه ای بدون کار کارشناسی افتتاح شده، منطقه ای که کمترین اقبال عمومی را در پی داشته و هیچ زیرساختی ندارد. این موضوع باعث شده حتی یک متقاضی برای ایجاد واحد تولیدی یا صنعتی وجود نداشته باشد و اغلب سرمایه گذاران در مناطق دیگری اقدام به ایجاد واحد های خود کنند که حداقل از زیرساخت هایی مثل برق، گاز و آب بهره مند است.

    «برقی» همچنین یکی از عوامل حضورنیافتن سرمایه گذاران در بخش آیسک را بی اطلاعی آنان از زمینه های سرمایه گذاری دانست و گفت: از تمام نهادهای مربوط خواسته ایم تا طرح هایی را که توجیه اقتصادی دارد و سرمایه گذاران امکان سرمایه گذاری درآن دارند را لیست و اطلاع رسانی کنند و از طرفی بروکراسی اداری هم کمتر شود تا امکان سرمایه گذاری راحت تر فراهم شود.

    وی می افزاید: چند سال قبل افرادی آمده اند و با تکیه بر تسهیلات دولتی شروع کننده طرح هایی بوده اند که برخی از آن توجیه اقتصادی نداشت بنابراین حتی در اجرای بنای اولیه هم دچار مشکلات فنی شدند.

    وی می گوید: پیشنهاد من این است که برای کاهش ریسک سرمایه گذاری مشاورانی حتی در بخش دولتی باشند تا تمامی کسانی که قصد ورود به سرمایه گذاری دارند را با قوانین و مقررات سرمایه گذاری، کار، مالیات، بیمه و... آشنا کنند، چراکه مواردی بوده که سرمایه گذار به دلیل آشنایی نداشتن با قوانین مثل قوانین بیمه و یا مالیات به مشکل برخورده است.

    «برقی» یکی دیگر از مشکلات در عرصه سرمایه گذاری را بی رغبتی به کار تعاونی و مشارکتی دانست و گفت: خیلی ها میل زیادی به کار تعاونی و سرمایه گذاری ندارند. وی با اشاره به وجود معادن فراوان در بخش گفت: امروز ما متاسفانه شاهد خام فروشی مواد معدنی هستیم به طوری که بعضی روزها دهها کامیون مواد خام معدنی از منطقه و استان خارج می شود و اگر بتوانیم زمینه را برای استفاده و فرآوری این مواد در منطقه فراهم آوریم شاهد توسعه بیشتر بخش خواهیم بود.

    وی با اشاره به زمینه های صنایع دستی و بافت فرش با توجه به سابقه این صنعت در آیسک و وجود حدود 500 قالیباف در شهر گفت: دست واسطه ها باعث شده است تا مبلغی ناچیز به عنوان مزد در اختیار بافندگان قرار بگیرد و بیشترین سود به واسطه ها برسد. در این زمینه لازم است سرمایه گذاری در منطقه انجام شود تا نقش واسطه ها کمتر شود.

    به نظر وی، آیسک ظرفیت قابل قبولی در زمینه فرش بافی دارد و می توان با توجه به سابقه فرش آیسک و وجود طرح ها و نقشه های گوناگون و نیز ساماندهی آن زمینه کار و اشتغال و درآمدزایی را با توجه به وضعیت بحرانی آب و کشاورزی فراهم آورد.

    بخشدار آیسک یکی دیگر از زمینه های سرمایه گذاری را در عرصه توریسم می داند و می گوید: در شهر و بخش آیسک جاذبه های توریستی زیادی مثل محوطه باستانی کله کوب آیسک به عنوان کهن ترین محوطه تاریخی خراسان جنوبی که پیشینه آن به عصر نوسنگی تا عصر آهن مربوط می شود، روستاهای نمونه گردشگری کریمو و مصعبی، غار بتون روستای چرمه، آب انبارها و... وجود دارد که می تواند هدف سرمایه گذاری باشد.

    «برقی» امیدوار است : طرح های سرمایه گذاری از ابتدا تا پایان دوره بهره برداری بدون اخلال و آشفتگی به فعالیت خود ادامه دهند.

    دسترسی آسان و کم هزینه به عوامل تولید از جمله منابع مالی، بستر سازی راهبردی (فرصت های موجود و بالقوه شناسایی و راهکارهای استفاده از فرصت ها و تبدیل تهدید ها به فرصت ها) و اصلاح یا حذف قوانین و مقررات مزاحم سرمایه گذاری از جمله مؤلفه های دیگر ورود سرمایه گذاران به فعالیت در بخش های تولیدی در منطقه است.

    وی داشتن بازار فروش محصولات تولیدی را نیز از عوامل توجیه طرح های اقتصادی می داند که باید در هر طرحی در نظر گرفته شود.

    «برقی» می گوید: با توجه به خشکسالی ها سرمایه گذاری در بخش دام و کشاورزی اشباع شده و به شکل سنتی دیگر به صرفه نیست به طوری که درآمد مردم در بخش کشاورزی و دامداری به یک سوم کاهش پیدا کرده است مگر این که کشت های گلخانه ای و کشاورزی نوین جایگزین شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط