فونیکسریمکسبهتام

ستاری:

خودرو سازان داخلی وارد چرخه نوآوری و فناوری شوند

عصر خودرو : معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از ایران خوردو با بیان اینکه بهره گیری از نوآوری و فناوری در صنایع بزرگ کشور ازجمله صنعت خودروسازی ضروری است از خودروسان داخلی خواست تا وارد چرخه نوآوری و فناوری شوند.

خودرو سازان داخلی وارد چرخه نوآوری و فناوری شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، دکتر سورنا ستاری امروز درحاشیه بازدید از بخش های مختلف گروه صنعتی ایران خودرو، برحضور شرکت های بزرگ درعرصه اقتصاد دانش بنیان و ورود به چرخه نوآوری و فناوری تاکید کرد وگفت: تا کارخانه ساز وصنعت ساز نشویم، نمی توانیم کمبودهای اساسی کشور را در زمینه صنایع گوناگون رفع کنیم.

    وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشورمی تواند زمینه ساز ارتباط و تعامل پژوهش و صنعت را فراهم کرده و از نوآوری پژوهشگران و دانشگاهیان در نوآوری بهره ببرد، افزود: خودروسازی یکی از مهم ترین حوزه های صنعتی خوانده می شود که دارای ظرفیت بسیار خوبی برای ورود نوآوری و فناوری صنعت ساز ایرانی است.

    وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از نوآوری و فناوری در صنایع بزرگ کشور ازجمله صنعت خودروسازی عنوان کرد: متاسفانه طی سال های گذشته به دنبال تولید صنعت نبوده ایم و به علت فرهنگ قالب نفتی، هر صنعتی که به آن نیاز داشته ایم را خریداری کرده ایم.

    وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که تا کارخانه ساز و صنعت ساز نشویم، نمی توانیم کمبودهای اساسی کشور را در زمینه صنایع گوناگون رفع کنیم.

    معاون علمی و فناوری رییس جمهور، هدف از این بازدید را ایجاد زمینه ای برای ورود این صنعت بزرگ به حوزه اقتصاد دانش بنیان از راه فناوری و نوآوری شرکت های دانش بنیان کوچک عنوان کرد و افزود: معاونت علمی و فناوری بستری است که زیرساخت های لازم را با ایجاد ارتباط ها و زمینه های مناسب برای تولید محصولات نوآورانه و فناورانه مبتنی بر استانداردها در فضای اقتصاد دانش بنیان فراهم می کند.

    وی در ادامه به ایجاد مراکز نوآوری و کمپ های استارتاپ در مراکز دانشگاهی توسط شرکت های بزرگ تاکید کرد و افزود: نوآوری در شرکت های کوچک شکل می گیرد و بازاری که در اختیار شرکت های بزرگ قرار دارد با بهره گیری از نوآوری این شرکت ها به رونق و توسعه اقتصادی منتهی می شود.

    ستاری ضمن تاکید بر تعامل و استفاده شرکت های بزرگ از خلاقیت و نوآوری جوانان، بر کارآمدی پژوهشگاه ها در حل موضوعات بزرگ کشور ازجمله صنعت تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تاسیس و ایجاد مراکز نوآوری، زمینه ورود شرکت های بزرگ به اقتصاد دانش بنیان بر مبنای خلاقیت و نوآوری بیش از پیش فراهم شود.

    ارتقاء کسب و کار و کمیت و کیفیت بازار پرجاذبه صنعت خودرو بر مبنای فناوری، گسترش و تنوع بخشی محصولات با بهره گیری از فناوری های روز با رویکرد صادرات محور، مهم ترین موضوعاتی بودند که طی این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.

    سالن های اصلی پرس، بدنه سازی، موتور سازی، رنگ، مونتاژ نهایی و همچنین مرکز تحقیقات ایران خودرو، مهم ترین بخش های بازدید شده توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهور و همراهان آن است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو