فونیکسریمکسبهتام

کارگران فورد قربانی پایین آمدن قیمت بنزین شدند

عصر خودرو : ورد ۷۰۰ نفر از کارکنان خود در میشیگان را اخراج می کند.

کارگران فورد قربانی پایین آمدن قیمت بنزین شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، پایین آمدن قیمت بنزین فروش خودروهای جمع و جور و خودروهای سبز را با دشواری مواجه کرده است.

    کاهش چشمگیر فروش خودروهای کوچک و خودروهای برقی به خاطر کاهش قیمت بنزین اثر خود را روی خودروسازان برجای گذاشت که تأثیر مستقیم آن اشتغال در بخش است. اولین کارگرانی که طعم این تغییر را چشیدند، کارگران کارخانه ی فورد در واین ایالت میشیگان بود. ظرف 5 ماه آینده این کارخانه که فورد فوکس و فورد C-Max تولید می کرد تعدیل نیرو را به انجام خواهد رساند. فروش این دو خودرو در چند ماه گذشته در عمل متوقف بوده است.

    675 نفر از این تعداد کارکنان ساعتی و 25 نفر استخدام بودند. روند این تعدیل نیرو از ماه ژوئن (تیر) آغاز شده و تا سپتامبر (شهریور) خاتمه خواهد یافت. البته با توجه به رونق فروش خودرو در آمریکا در چند سال اخیر، کمپانی فورد این کارگران را که به هر حال برای آموزش آنها هزینه شده به راحتی از دست نمی دهد و آنان را که مایل باشند در کارخانه های دیگر خود مشغول خواهد کرد. فورد در جنوب شرقی ایالت میشیگان کارخانه های دیگری دارد که می تواند از این کارگران بهره بگیرد.

    در بین سگمنت های مختلف خودرو، بخش شاسی بلند و وانت رونق بیشتری گرفته و به همین دلیل خودروسازان انرژی و منابع خود را روی آن متمرکز کرده اند. به بیان دقیق تر فروش ماهانه ی مدل فوکس فورد به طور متوسط 14.5 درصد افت داشته و افت فروش ماهانه ی خودروی برقی C-Max فورد 22.9 درصد بوده است.

    مضحک این جا است که سه سال پیش موقع افتتاح کارخانه تولید فورد در واین میشیگان مسئولان امر گفته بودند که این کارخانه الگوی آینده ی کمپانی فورد خواهد بود. اما حالا معلوم شده که اگر خودروسازی تخم مرغ ها را در یک سبد بچیند آسیب می بیند. این کارخانه هم فقط خودروهای جمع و جور و کم مصرف تولید می کرد که عاقبتش به این جا کشید.

    این موضوع نشان داد که یک کارخانه باید با تولید محصولات متنوع خود را در برابر افت و خیز مصون کند و با برنامه ریزی صحیح از مازاد ظرفیت و کمبود ظرفیت رنج نبرد.

    قیمت بنزین در آمریکا سال گذشته به ازای هر گالن (3.8 لیتر) 3.70 دلار بود در حالی که امسال به 2.47 رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو