فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۹۵۲»

گرانی بنزین به مردم آسیب می رساند

عصر خودرو : عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در سال جدید به مردم آسیب خواهد زد، گفت: نرخ بنزین به هیچ وجه نباید گران‌تر شود.

گرانی بنزین به مردم آسیب می رساند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، امیرعباس سلطانی با بیان اینکه در تمام کشورهای دنیا نرخ بنزین تابع قیمت نفت است، افزود: یعنی اگر قیمت نفت بالا رود قیمت بنزین نیز افزایش یافته و برعکس اگر قیمت نفت کاهش یابد نرخ بنزین نیز پایین می آید اما متاسفانه در کشور ما وضعیت به این صورت نیست.

    وی با اشاره به کاهش قیمت نفت در اواخر سال گذشته گفت: با کاهش قیمت نفت، طبیعتا باید قیمت بنزین نیز کاهش می یافت اما با توجه به اینکه در کشور نباید انتظار چنین اتفاقی را داشته باشیم حداقل باید قیمت بنزین گران نشود.

    نماینده مردم بروجن با انتقاد از وضعیت نرخ گذاری بنزین گفت: نرخ بنزین نباید گران تر شود زیرا افزایش قیمت بنزین با توجه به شرایط اقتصادی مردم باعث ایجاد بحران دروضعیت معیشت مردم خواهد داشت.

    گفتنی است هفته گذشته 60 لیتر سهمیه بنزین یارانه ای خودروهای شخصی با قیمت هر لیتر 700 تومان و 300 لیتر سهمیه بنزین آزاد با نرخ 1000 تومان در کارت سوخت آنها واریز شد.سهمیه بنزین هزار تومانی پس از پایان سهمیه 700 تومانی قابل استفاده خواهد بود.

    این در حالی است که بیژن زنگنه وزیر نفت درباره احتمال افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی در سال جاری، گفته است: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

    کرمان موتوراکستریم