فونیکسریمکسبهتام

دردسرهای تسلاموتورز در چین

ساخت خودروهای برقی دشوارتر از پرتاب فضاپیما

عصر خودرو : میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا موتورز موفق شده است فضاپیما به فضا ارسال کند اما محبوب کردن خودروهای برقی در چین برای او از پرتاب موشک علمی به فضا دشوارتر به نظر می‌رسد.

ساخت خودروهای برقی دشوارتر از پرتاب فضاپیما
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مجله ماشین، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا موتورز موفق شده است فضاپیما به فضا ارسال کند اما محبوب کردن خودروهای برقی در چین برای او از پرتاب موشک علمی به فضا دشوارتر به نظر می‌رسد.

    الون ماسک که یکی از بنیانگذاران تسلا و همچنین رییس شرکت موشک سازی اسپیس ایکس است، ماه گذشته از چین دیدار و اذعان کرد فروش شرکتش در بزرگترین بازار خودروی جهان کمتر از حد مطلوب است.

    در نمایشگاه خودروی شانگهای، تسلا در میان 2000 شرکت کننده قرار دارد که برای جلب نگاه‌ها و کیف‌های پول این بازار عظیم رقابت می‌کنند.

    چین بزرگترین آلاینده جهان است اما تحلیلگران می‌گویند خودروهای برقی در این کشور با چالش‌های کلیدی روبرو هستند که شامل عدم تمایل مصرف کننده به دلیل مشکلاتی نظیر ایمنی، قابلیت اطمینان و دسترسی به تسهیلات شارژ است.

    تسلا هرگز اهداف فروشی برای بازار چین اعلام نکرده اما عرضه خودروهایش با پوشش رسانه ای گسترده و اقبال اولیه روبرو بوده است.

    اما اکنون بیش از 2000 خودرو به فروش نرفته دارد و ماه گذشته تایید کرد که در این کشور شماری از موقعیت‌های شغلی را حذف کرده است.

    این خودروساز برقی آمریکایی برای کمک به فروش در چین به هر خریدار یک دستگاه شارژ رایگان و دسترسی رایگان به شبکه ای شامل بیش از 50 تسهیلات شارژ در سرزمین اصلی چین می‌دهد با اینهمه شارژ خودرو یک ساعت زمان می‌برد.

    پکن تمایل دارد استفاده از خودروهای انرژی پاک را در راستای مقابله با آلودگی هوا و سیاست تحکیم صنعت داخلی خودرو گسترش دهد.

    شرکت‌های نیروی دولتی در سراسر چین ایستگاه‌های شارژ می‌سازند اما حتی نئو وانگ، بنیانگذار شبکه تسهیلات شارژ چینی "شارژر لینک" قبول دارد این کار دشوار است.

    وی به خبرگزاری فرانسه گفت: بزرگترین نگرانی درباره یک خودروی برقی برای بیشتر مردم شارژ کردن آن و مسافتی که می‌تواند طی کند است.

    تسلا بیش از عرضه خودروهایش به بازار چین تاکید کرد که قیمت پایه آنها همانند سایر نقاط جهان خواهد بود و قیمت خرده فروشی آن به دلیل هزینه‌های حمل و مسئله مالیات کمی تفاوت خواهد داشت.

    با اینهمه "مادل اس" در چین بین 685 تا 953 هزار یوان (112 تا 156 هزار دلار) قیمت دارد که به میزان قابل ملاحظه ای بالاتر از آمریکاست.

    اگرچه دولت چین به خریداران خودروهای برقی یارانه می دهد اما این کمک شامل خودروهای وارداتی شامل محصولات تسلا نمی‌شود.

    این مسئله باعث شد ماسک در دیدار ماه گذشته خود از چین اعلام کند شرکتش قصد دارد تولید در چین را تا سه سال آینده بومی کند که این کار مستلزم داشتن شریک چینی خواهد بود.

    مقررات آلایندگی و استانداردهای مصرف سوخت سخت گیرانه به همراه پلاک‌های رایگان در بعضی مناطق مانند شانگهای که حضور خودروهای معمولی را محدود می‌کنند، پتانسیل خوبی برای پشتیبانی از فروش خودروهای برقی فراهم می‌کنند.

    اما بازار خودروهای برقی در حال حاضر کوچک است. بر اساس اعلام انجمن خودروسازان چین، فروش خودروهای برقی و هیبریدی در چین طی سه ماهه اول سال 2015 به 26 هزار و 581 دستگاه رسید که سه برابر مدت مشابه سال 2014 بود اما همچنان کمتر از یک درصد کل فروش بازار این کشور به شمار می‌رود.

    خودروهای هیبریدی یک موتور برقی به همراه یک موتور احتراق معمولی دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو