فونیکسریمکسبهتام

رعایت ۵۵ استاندارد در کیفی‌سازی خودرو

مرکز آزمون جاده‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود

عصر خودرو : معاون نظارت بر اجرای سازمان استاندارد از راه‌اندازی مرکز آزمون جاده‌ای برای تست خودرو در کشور خبر داد.

مرکز آزمون جاده‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  وحید مرندی‌مقدم درخصوص برنامه کیفی‌سازی در خودروها اظهار داشت: سازمان استاندارد نظارت مستمر و دائمی درخصوص ارتقای کیفیت خودروها انجام می‌دهد به همین منظور خودروسازان موظف هستند که برنامه کیفی‌سازی خود را به شورای سیاست‌گذاری که متولی آن وزارت صنایع و شخص وزیر است ارائه دهند.

    معاون نظارت بر اجرای سازمان استاندارد با اشاره به اینکه سازمان استاندارد اسفندماه سال گذشته تولید پیکان وانت را متوقف کرد، گفت: به همین منظور ایران‌خودرو وانت جدیدی که جزء خانواده پژو است را طراحی کرده و در آینده نزدیک وارد باز می‌شود. همچنین چند طرح دیگر در تولید خودروهای جدید لحاظ شده که در آن کیفی‌سازی خودروها انجام خواهد شد ولی هنوز به مرحله ارزیابی سازمان استاندارد نرسیده، بایستی بعد از مرحله تولید آنها را ارزیابی و بررسی کنیم.

    مقدم در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه سازمان استاندارد چگونه کیفی سازی خودرهایی که به مرحله نهایی تولید می‌رسند را ارزیابی می‌کند؟ گفت: سازمان استاندار 55 استاندارد را مطابق با استاندارهایی که در اروپا هم‌اکنون رعایت می‌شود درخصوص کیفی‎‌سازی خودرو انجام می‌هد. از این 55 استاندارد 4 مورد مربوط به آلایندگی خودروهاست که سازمان حفظ محیط‌ زیست آنها را ارزیابی می‌کند و 50 مورد دیگر نیز در حیطه سازمان ملی استاندارد است که این سازمان، استانداردها را در آزمایشگاه‌هایی که به همین منظور ایجاد شده تست و بررسی می‌کند. همچنین برخی از آنها را در آزمایشگاه‌هایی که تعیین صلاحیت بین‌المللی دریافت کرده‌اند و گواهی آنها در تمام دنیا مورد قبول است تست می‌کنیم.

    معاون نظارت بر اجرای سازمان استاندارد درخصوص تست آزمون جاده‌ای خودرو در کشور گفت: مرکز آزمون جاده‌ای در کشور وجود ندارد و این موضوع یکی از تکالیف اصلی سازمان استاندارد است و وزارت صنعت برای راه‌اندازی این مرکز، زمینی را در اطراف تهران در نظر گرفته و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو