فونیکسریمکسبهتام

اما و اگرها در تکمیل طرح ملی تعریض محور سوادکوه

عصرخودرو: حادثه دلخراش و مرگ‌بار واژگونی اتوبوس مسافربری تهران ـ ساری در منطقه اوریم این محور، یکی از هزاران حوادثی است که باز هم عده‌ای از شهروندان مازندرانی را سیاه‌پوش کرد.

اما و اگرها در تکمیل طرح ملی تعریض محور سوادکوه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، جاده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصول توسعه در حمل و نقل مسافر و بار مورد توجه است؛ مازندران همه‌ساله به‌ویژه در ایام تعطیلات پذیرای گردشگران بسیاری بوده و یکی از محورهای مواصلاتی مهم این استان، محور سوادکوه است که حضور ماشین‌های سبک و سنگین نشان از اهیمت بالای این محور دارد، اما متأسفانه تصادفات منجر به فوت و بروز خسارات‌ مالی به اتفاقی روز‌مره و امری عادی در این محور تبدیل شد.

    طرح ملی تعریض محور سوادکوه در پنج قطعه تعریف شده که هزینه‌های میلیاردی آن سبب شد این طرح ناتمام بماند؛ حادثه دلخراش و مرگ‌بار واژگونی اتوبوس مسافربری تهران ـ ساری در منطقه اوریم این محور، یکی از هزاران حوادثی است که باز هم عده‌ای از شهروندان مازندرانی را سیاه‌پوش کرد.

    منطقه اوریم دارای پیچی با شیب تند است که برخی آن را با عنوان «پیچ مرگ» یاد می‎کنند؛ همچنین ریزش سنگ‌ها به‎دلیل وضعیت خاص آب‎وهوا و جغرافیایی منطقه و رانش‌های متعدد با بارش و آب‌گرفتگی بالا‌دست از مشکلات این محور محسوب می‌شود.

    بر اساس این گزارش، تغییر چند‌باره زمان بهره‌برداری از محور سوادکوه، موجب انتقاد عموم مردم قرار گرفته که باید مسئولان پاسخگو باشند امید است با اهتمام و توجه جدی به این محور مهم ارتباطی، شاهد تکرار حوادث تلخ این‎چنینی در مازندران نباشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط