فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۶۴۴»

آلایندگی خودروهای کاربراتور، علت اصلی آلودگی هوا

عصرخودرو: این در حالی است که بررسی ناوگان وسایل نقلیه شهر تهران نشان می دهد که ۲۹ درصد از خودروهای سواری، ۷۷۲۶ درصد از وانت ها و ۹۳ درصد از تاکسی های شهر تهران را خودروهای کاربراتوری تشکیل می دهند.

آلایندگی خودروهای کاربراتور، علت اصلی آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پابگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان ناوگان وسایل نقلیه در پایتخت بر این باورند که خودروهای سواری 4/9 درصد ، وانت ها 1/22 درصد و تاکسی ها 7/4 درصد از خودروهای کاربراتوری در شهر تهران را تشکیل می دهند. ! 

    حسین شهبازی کارشناس بخش انتشار و پیش بینی آلودگی هوای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ابراز داشت: محاسبات انجام گرفته از منظر آلودگی هوا تهران نتایج قابل توجهی از سهم خودروهای کاربراتوری را به خود اختصاص داده است.این محاسبات نشان می دهد که 3/51 درصد آلودگی تولید شده ناشی از تردد خودرو در شهر تهران متعلق به خودروهای کاربراتوری است که 4/9 درصد از ناوگان خودروهای سواری در پایتخت را تشکیل می دهند.

    کارشناسان با توجه به وضعیت موجود اعتقاد دارند که اجرای هر طرحی نیازمند پیوست دقیق اجتماعی و فرهنگی است .ایجاد و برقراری عدالت اجتماعی و همچنین برخورد داری اکثر آحاد جامعه به ویژه اقشار محروم که از امکانات و ظرفیت های موجود دور هستند از جمله موارد مهمی است که در اجرای طرح های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

    این در حالی است که بررسی ناوگان وسایل نقلیه شهر تهران نشان می دهد که 29 درصد از خودروهای سواری، 7726 درصد از وانت ها و 93 درصد از تاکسی های شهر تهران را خودروهای کاربراتوری تشکیل می دهند.

    براساس بررسی و تحقیقات انجام شده مشخص شد که خودروهای کاربراتوری  نسبت به انژکتوری معایب عمده ای همانند: عدم تناسب میزان مخلوط شدن هوا وسوخت ، عدم توزیع یکسان سوخت، خفه کردن کاربراتو با تغییر نوع بنزین و... در ایجاد افزایش آلایندگی ها دارد که باید با توجه به اجرای  شیوه های مختلف از تردد آنها در پایتخت جلوگیری به عمل آورد.

    با وضعیت موجود این نکته بسیار حائز اهمیت است که از تعداد 2/22 درصد کل ناوگان وانت کاربراتوری 1/61 درصد آلایندگی مربوط به تردد این نوع وانت های  می باشد که روزانه حدود 151 تن آلاینده در شهر تهران تولید می کند . همچنین از تعداد 7/4 درصد کل ناوگان تاکسی ها ی کاربراتوری 7/14 درصد آلایندگی مربوط به این نوع تاکسی هاست که روزانه حدود 45 تن آلاینده در شهر تهران تولید می کند. 

    آلایندگی خودروهای کاربراتور، فاجعه ای است نا محسوس که باید با درایت نسبت به ریزش تخریب آن در شهر تهران برنامه ریزی کرد. 

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۱۹ ساعت پیش
        آرشیو