فونیکسریمکسبهتام

سبقت بی‌جا علامت بیماری روانی است

عصرخودرو: رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا گفت: سبقت‌های بی‌جا، رانندگی بی‌محابا، عصبانیت زودهنگام جزو علایم ابتلا به اختلالات روانی است که توصیه می‌شود افراد در صورت بروز این علایم به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنند.

سبقت بی‌جا علامت بیماری روانی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، مظفر روحانی  اظهار داشت: 25 درصد افراد هر جامعه ای در دنیا دچار اختلالات روانی از طیف خفیف تا شدید و حدود نیم تا یک درصد این افراد دچار اختلالات شدید روانی هستند که با مشاوره، رفتار درمانی و دارو درمانی قابل حل است.

    وی افزود: بیشترین مراجعان به درمانگاه‌های روانشناختی و روانپزشکی زنان هستند چرا که مردان مکانیسمی دفاعی به نام انکار دارند و دلیل شخصیتی که دارند روانشناس و روانپزشک را به عنوان فردی کمک‌کننده قبول ندارند به همین دلیل به درمانگاه‌ها کمتر مراجعه می‌کنند در حالی که میزان بروز مشکلات روانپزشکی در اکثر اختلالات در دو جنس برابر است.

    *خوددرمانی آغاز بروز اختلالات است

    این روانپزشک گفت: متأسفانه بسیاری از مردان در مواجهه با اختلالات جسمانی و روانی به خوددرمانی می‌پردازند و این موجب می‌شود تا دچار افت سلامت روان شوند. خوددرمانی می‌تواند با مصرف داروهای آرامبخش که از داروخانه‌ها بدون تجویز پزشک تهیه می‌شود تا مصرف مواد مخدر، محرک و الکل باشد.

    رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا تصریح کرد: اکثر مردم مشاوره را قبول ندارند چرا که خود را در تشخیص و خوددرمانی برتر از کارشناس می‌دانند هر چند این موجب اعتماد به نفس افراد می‌شود اما باید گفت این نوع اعتماد به نفس کاذب است چرا که خوددرمانی آغاز بروز اختلالات در افراد محسوب می‌شود.

    *استرس‌های اقتصادی جزو مهمترین مشکلات مردان

    روحانی ادامه داد: استرس‌های اقتصادی جزو مهمترین مشکلات مردان در موضوع سلامت روان است، مردان مسئول تأمین هزینه‌های خانواده هستند و این موضوع موجب می‌شود تا نوبت‌های متعددی به کار مشغول باشند و ارتباط کمی با خانواده خود برقرار کند.

    وی افزود: استرس ناشی از مسائل اقتصادی موجب بروز اضطراب، افسردگی و در نهایت سوءمصرف مواد در مردان می‌شود و علاوه بر این موجب می‌شود تا خانواده خود را نادیده بگیرند.

    این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: معمولاً اکثر مردان بیش از دو شیفت کار می‌کنند و وقتی به خانه باز می‌گردند ناچارند استراحت کنند و همین موضوع روابط عاطفی آنها را با همسر و فرزندان کم می‌کند و موجب بروز مشکلات دیگری می‌شود.

    *در مواجهه با مشکلات روانشناختی به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید

    وی با توصیه به مردان برای مشورت با متخصصان حوزه بهداشت روان اظهار داشت: دو یا سه فکر بهتر از یک فکر می‌تواند باشد بنابراین بهتر است مردان در مواجهه با مشکلات روانشناختی به متخصصان حوزه بهداشت روان شامل مشاوران، روانشناسان و روانپزشکان مراجعه کنند چرا که در مشاوره‌های خانوادگی سوگیری وجود دارد و بهتر است افراد به جای مشورت با نزدیکان خود با کارشناسان این امر مشاوره کنند.

    روحانی افزود: برخی تصور می‌کنند پرداخت پول به مشاور کار سودمندی نیست در حالی که می‌تواند مسیر زندگی آنها را تغییر دهد.

    رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا گفت: استرس ناشی از مسائل اقتصادی می‌تواند بر کیفیت فرزندپروری و روابط عاطفی با اعضای خانواده تأثیر منفی بگذارد بنابراین توصیه می‌شود مردان در صورتی که با علایمی مانند تغییرات جسمانی و خُلقی مواجه شدند به کلینیک‌های روانشناختی مراجعه کنند.

    *سبقت بی‌جا جزو علائم ابتلا به اختلالات روانی است

    وی خاطرنشان کرد: سبقت‌های بی‌جا، رانندگی بی‌محابا، تحریک‌پذیری و عصبانیت زودهنگام موقع رانندگی جزو علایم ابتلا به اختلالات روانی است که توصیه می‌شود افراد در صورت بروز این علایم به روانشناسی و روانپزشک مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو