فونیکسریمکسبهتام

خودروهای برقی و هیبریدی (۱۳۲)

راه برای عبور خودروهای الکترونیکی در آمریکا باز می شود

عصرخودرو: نخستین ایستگاه های شارژ خورشیدی رایگان در سانفرانسیسکو افتتاح شد.

راه برای عبور خودروهای الکترونیکی در آمریکا باز می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از موج، خودروهای برقی در عین حال که هیچ گونه تصاعدات کربنی ندارند، مصرف انرژی شان نیز بسیار کم است، با این همه منتقدین همواره این ایراد را مطرح می کنند که چرا باید تامین الکتریسیته این ماشین ها توسط نیروگاه هایی انجام شوند که خودشان با سوخت های فسیلی کار می کنند.
    اینک در سانفرانسیسکو ایالات متحده آمریکا نوعی ایستگاه شارژ خورشیدی برای این خودروها راه اندازی شده تا پاسخی باشد به انتقاداتی که در این رابطه مطرح می شود و این حقیقت را به منتقدین گوشزد کند که برق از منابع دیگری نیز قابل تامین است.
    داستان راه اندازی این ایستگاه به این صورت است که سازمانی به نام Charge Across Town کمکی را از شرکت 11th Hour Project دریافت کرده تا سه ایستگاه شارژ خورشیدی را در نقاط مختلف سانفرانسیسکو دایر کند که اسامی این مناطق به ترتیب عبارت است از: پارکینگ مرکز خرید Stonestown Galleria، پارکینگ عمومی Embarcadero و Green Stree و پارکینگ City CarShare در محدوده خیابان هفدهم.
    ایستگاه های شارژ از شرکت Envision Solar تامین می شوند که در سن دیگو فعالیت دارد و نیازی به اتصال آنها به تاسیسات شهری نخواهد بود چراکه انرژی مورد نیاز خود را تماما از پنل های خورشیدی دریافت می کنند.
    دزموند ویتلی، مدیر عامل Envision Solar در مصاحبه اش با CNET اظهار داشت که پنل های خورشیدی مقرون به صرفه ترین روش برای تامین انرژی این ماشین ها هستند.
    هرکدام از این ایستگاه ها در حدود 3٫3 کیلو وات برق تامین می کند و در بر گیرنده یک ماژول باتری لیتیومی یونی است که می تواند 22٫5 کیلو وات ساعت الکتریسیته را در خود ذخیره نماید.
    ویتلی می گوید: میزان الکتریسیته تولید شده توسط این ایستگاه ها در هر روز می تواند انرژی مورد نیاز 100 خودروی برقی را تامین کند.
    صفحات خورشیدی کار گذاشته شده روی این ایستگاه ها به صورت خودکار خورشید را دنبال می کنند تا حداکثر میزان انرژی ممکن را ذخیره سازی نمایند.
    نکته دیگر این که این ایستگاه ها کاملا مستقل هستند و کل تجهیرات مورد نیازشان روی سطحی قرار گرفته که ویتلی تحت عنوان Ballast Traction Pad از آن یاد کرده؛ نوعی سکوی سنگین که نقش پایه را برای ایستگاه ایفا می کند و حکم محل پارک را برای خودروها دارد.
    برای نصب این ایستگاه، نیاز به انجام کار خاصی نیست و صرفا باید یکی از آنها را در موقعیت مناسب قرار داد. پد مذکور همچنین به خاطر وزن بالایش می تواند در برابر بادهایی با سرعت 120 مایل بر ساعت مقاومت کند.
    کمپانی Envision Solar این ایستگاه ها را در ازای دریافت مبلغ 45 هزار دلار می فروشد هرچند که طبق اعلام ویتلی با دریافت مشوق های دولتی، می توان این نرخ را تا 30 درصد پایین آورد. 

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو