فونیکسریمکسبهتام

ابداع فناوری جدیدی که حرکات اشتباه راننده را هشدار می دهد

عصر خودرو: گروهی از محققان در آمریکا فناوری جدیدی ارایه کرده اند که حرکات اشتباه راننده را تشخیص و به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات اعلام هشدار می دهد.

ابداع فناوری جدیدی که حرکات اشتباه راننده را هشدار می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازمهر، تاکنون فناوری های متعددی با هدف اعلام هشدار به رانندگان درخصوص احتمال وقوع تصادف ابداع شده است. از طریق این فناوری ها راننده متوجه خطا (به عنوان مثال حرکت بر روی خطوط مقطع وسط خیابان) و یا خستگی خود می شود.

    فناوری جدید Brain4Cars که توسط دانشمندان دانشگاههای کورنل و استنفورد ارایه شده با نگرشی نسبتا متفاوت ضریب ایمنی در رانندگی را ارتقا می بخشد. در این نگرش، فناوری جدید دانشمندان حرکات لحظه به لحظه رانندگان را کنترل می کند تا در صورت ارتکاب به خطایی که می تواند منجر به بروز تصادف شود هشدار لازم را اعلام کند.

    این سیستم جدید پس از صبط ویدئوهایی از 10 راننده در یک بازه زمانی دو ماهه تهیه شده است. هر یک از این رانندگان 1899 کیلومتر رانندگی در شهر و جاده را تجربه کرده اند. به گفته دانشمندانی که این پروژه را هدایت کرده اند، سیستم پیشرفته ای که مبتنی بر اطلاعات ثبت شده از این تعداد راننده و سبک رانندگی آنها ارایه شده است، دربرگیرنده انبوهی از اطلاعات است که می توان از روی آنها الگوهای مناسبی برای رانندگی بی نقص تهیه کرد.

    در این تکنیک جدید از فناوری تشخیص حالات چهره و نرم افزاری جهت مشاهده و دنبال کردن حرکات سر استفاده شده که هرگونه حرکت سر به چپ و راست را به دقت زیر نظر قرار می دهد.

    بر اساس الگوهای قابل قبولی که در این فناوری از پیش تهیه شده است، سیستم می تواند وضعیت سر و حالات آن را کنترل کرده و در صورت مشاهده حرکات اضافی هشدار لازم را به سرعت اعلام کند.

    دانشمندان دانشگاههای کورنل و استنفورد معتقدند ضریب دقت این فناوری جدید 77.4 درصد است که به نظر می رسد در آینده و با تکمیل این فناوری تا حد بیشتری ارتقا پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو