فونیکسریمکسبهتام

نحوه رسیدگی به تخلفات خدمات پس از فروش خودرو

عصر خودرو: مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نحوه رسیدگی به شکایت‌های مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو را بیان کرد.

نحوه رسیدگی به تخلفات خدمات پس از فروش خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن سلیمی اظهار کرد: مشتریان در صورت هرگونه نارضایتی از خدمات نمایندگی‌های شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو، می‌توانند ابتدا به واحد بازرسی و شکایات آن شرکت خدمات پس از فروش مراجعه کنند.

    وی با بیان این که در صورت عدم رسیدگی مشتریان باید شکایت خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند، خاطرنشان کرد:‌ این وزارتخانه شکایت مربوطه را رسیدگی کرده و در صورت درست بودن شکایت، شرکت خدمات پس از فروش را ملزم به ایفای حقوق مشتری خواهد کرد.

    مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نکته مهم آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت از قدرت اجرایی بالایی برخوردار بوده و شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش وابسته به خودروسازان و همچنین وارد کنندگان خودرو به هیچ وجه نمی‌توانند در برابر نظرات کارشناسی این وزارتخانه برای ایفای حقوق مشتریان مقاومت کنند.

    وی افزود: با توجه به گذشت چند سال از تدوین دستورالعمل خدمات پس از فروش خودرو و در راستای ارتقای سطح خدمات و کسب رضایت مشتریان، دستورالعمل جدید با اصلاحاتی به شرکتها ابلاغ شده است.

    سلیمی با بیان این که در دستورالعمل جدید تغییراتی در نحوه بررسی مدیریت شرکتهای خدمات پس از فروش عملکرد نمایندگی‌های مجاز، نظرسنجی از مشتریان و نظرسنجی از مدیران نمایندگی‌های مجاز صورت گر فته است، خاطرنشان کرد: مجموعه این تغییرات به سختگیرانه‌تر شدن بازرسی از عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش منجر شده است.

    وی ادامه داد: در دستورالعمل جدید سطوح رتبه‌بندی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش سختگیرانه‌تر شده و ضریبی به نام ضریب خدمت به شاخص‌های مورد بررسی اضافه شده که بیانگر میزان مراجعه مشتریان به نمایندگی‌های مجاز بعد از دوره گارانتی است.

    مدیر مهندسی بازرسی خدمات شر کت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: در دستورالعمل جدید رتبه‌بندی نمایندگی‌های مجاز سختگیرانه‌تر شده و سطح ممتاز به سطوح قبلی اضافه شده است. همچنین پرسش‌های نظرسنجی از مشتریان بر اساس نیازهای جدید به روز شده است.

    وی با بیان این که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان مسوول بازرسی از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و وارد کنندگان خودرو در حال عملیاتی کردن دستورالعمل جدید است، تصریح کرد: از ابتدای تیر ماه دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودرو به طور کامل اجرایی شده و مطمئنا افزایش نظارت‌ها و در نتیجه بهبود میزان رضایت مشتریان از این خدمات را به دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو