فونیکسریمکسبهتام

کاهش تلفات و مصدومان حوادث رانندگی آذربایجان غربی در سال ۹۳

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: سال ۱۳۹۳ در مقایسه با سال ۱۳۹۲ تلفات و مصدومان حوادث رانندگی در آذربایجان غربی با کاهش روبه‌رو شد.

کاهش تلفات و مصدومان حوادث رانندگی آذربایجان غربی در سال ۹۳
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، پزشکی قانونی یکی از سازمان‌های فعال و تخصصی زیرمجموعه قوه قضائیه است که در راستای اقامه عدالت به معنای واقعی نقش چشمگیری ایفا می‌کند، همچنین در آذربایجان غربی نیز این مجموعه فعالیت مستمری دارد.
    کارشناسان اداره پزشکی قانونی آذربایجان غربی با وجود حقوق کم در راستای انجام وظایف خود گام برداشته، همچنین در سایه فعالیت پرسنل این مجموعه، پزشکی‌قانونی آمار مستند درارتباط با حوزه‌های فعالیت خود در اختیار داشته و منتشر می‌کند.
    از این رو مصاحبه ای با علی افتخاری مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی در ارتباط با عملکرد این سازمان انجام شده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:
    پیرامون تلفات و مصدومان حوادث رانندگی سال گذشته توضیح دهید.
    سال گذشته 607 نفر در حوادث رانندگی استان آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که 691 نفر بود، کاهش 12 درصدی را نشان می‌دهد.
    سال گذشته 9 هزار و967 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند، که از این تعداد 7 هزار و 108 نفر مرد همچنین 2 هزار و 859 نفر زن هستند، همچنین مصدومان حوادث رانندگی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن شش درصد کاهش داشت.

    بیشترین دلیل مراجعه به پزشکی قانونی چیست؟
    نزاع بیشترین دلیل مراجعه به پزشکی قانونی به شمار می‌رود، که برای بررسی کردن این موضوع آمار روشن و دقیق در مجموعه پزشکی قانونی وجود دارد، بنابراین نهادهای ذیصلاح باید در راستای ریشه‌یابی و تحلیل چرایی این موضوع گام برداشت.
    سال گذشته 25 هزار و 725 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند، که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن دو دهم درصد کاهش داشت، از طرف دیگر سال گذشته 19 هزار و 605 نفر مرد همچنین 6 هزار و 120 نفر زن به دلیل نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.
    در مدت مشابه سال قبل از آن به عبارت دیگر در خلال سال 92، حدود 19 هزار و 336 نفر از مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مرد همچنین 6 هزار و 460 نفر زن بودند، که این آمار نیازمند بررسی و کنکاش توسط نهادهای ذیصلاح است.
    مرگ ناشی از سلاح سرد در آذربایجان غربی با تغییر مواجه شده است؟
    در این زمینه با در نظر گرفتن آمارهای موجود باید گفت مرگ ناشی از سلاح سرد در آذربایجان غربی با کاهش همراه است، در سال گذشته اجساد 34 نفر به دلیل ناشی از سلاح سرد در مراکز پزشکی قانونی مناطق مختلف آذربایجان غربی معاینه شده است.
    البته از کل فوتی‌های ناشی از سلاح سرد در این مدت 31 نفر مرد و 3 نفر زن بوده است که طبق بررسی‌های به عمل آمده این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال 92 کاهش 25 درصدی را نشان می‌دهد که این آمار نیز قابل توجه است.

    آیا متوفیان ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی افزایش یافته است؟
    در این ارتباط متأسفانه با افزایش تعداد متوفیان ناشی از حوادث کار روبه‌رو هستیم که در این زمینه مانند سایر بخش‌ها آمار مستند و دقیق مطابق با تعداد مراجعه‌ به مراکز پزشکی قانونی مناطق مختلف آذربایجان غربی وجود دارد.
    سال گذشته تعداد متوفیان ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان 49 نفر بوده، که از این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 19 درصد کاهش داشت.
    همچنین در این ارتباط باید گفت در سال گذشته مصدومان ناشی از حوادث کاری یک هزار و 64 نفر بوده، که از این تعداد یک هزار و 36 نفر مرد و 28 نفر زن بودند، که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال 92 که تعداد 977 نفر بود، افزایش هشت درصدی نشان می‌دهد.

    پیرامون مرگ‌های ناشی از اعتیاد توضیح دهید؟
    در طول سال گذشته با کاهش مرگ‌های ناشی از اعتیاد روبه‌رو بوده‌ایم، به طوری که درباره مرگ‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در این استان سال گذشته 13 نفر به دلیل مصرف مواد مخدر جان خود از دست داده‌اند، همچنین این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 23 درصد کاهش داشته، که از این تعداد 12 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند.

    آیا در ارتباط با میزان معاینات سرپایی صورت گرفته آماری وجود دارد؟
    سال گذشته با کاهش معاینات سرپایی روبه‌رو شدیم، به طوری که در سال 1393 حدود 76 هزار و21 نفر برای معاینه‌های سرپایی به مراکز ما در استان مراجعه کرده‌اند، این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن که  76 هزار و 737  نفر بوده، با کاهش 9 دهم درصدی روبه‌رو است.
    همچنین گفتنی است در اسفند ماه سال گذشته کل معاینه‌های سرپایی 5 هزار و 189 نفر بوده است، که از این تعداد 3 هزار و 605 نفر مرد همچنین یک هزار و 584 نفر زن بودند، که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن کاهش سه درصدی داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو