فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس مسائل اقتصادی:

قطعات یدکی با کیفیت سبب ارتقای صنعت خودروسازی می‌شود

عصر خودرو: محمدقلی یوسفی-کارشناس مسائل اقتصادی گفت: نقش قطعات یدکی در صنعت خودرو همانند شاخه‌های درختی است که با کیفیت بودن آن به رشد و ارتقای این صنعت بسیار کمک می‌کند.

قطعات یدکی با کیفیت سبب ارتقای صنعت خودروسازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه بخری«عصرخودرو» ،یوسفی با اشاره به نقش کلیدی صنعت خودرو در اقتصاد جامعه گفت: در هرکشوری توسعه صنعت خودروسازی در درجه اول اهمیت قرار دارد زیرا که این صنعت در حقیقت مجموعه‌ای از صنایع را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    وی ادامه داد: این صنعت یک صنعت کلیدی و نقشه راه برای دیگر تولیدات و صنایع کشوری است هرچقدر صنعت خودرو با کیفیت‌تر باشد می‌تواند تاثیرگذاری خود را در دیگر بخش‌های جامعه بیشتر نشان دهد.

    این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه از بیان نقش قطعات یدکی در صنعت خودرو نیز فروگذار نکرده و افزود: درحقیقت قطعات یدکی در صنعت خودرو همانند شاخه‌های درختی است که با کیفیت بودن آن به رشد و ارتقای آن بسیار کمک می‌کند. هر کشوری نمی‌تواند روی این صنعت کار کرده و آن را شاخ و برگ دهد بلکه کشوری مانند ایران که سرشار از منابع طبیعی است این قدرت را دارد تا این صنعت را پر و بال داده و آن را گسترش دهد.

    عضو هیئت علمی دانشگاه با انتقاد از روند نزولی حوزه قطعه سازی، اضافه کرد: تجربه چهل تا پنجاه ساله در مورد صنعت خودرو نشان می‌دهد که ما در این حوزه توانمند هستیم. در حوزه قطعه سازی نیز تا دهه هفتاد به پیشرفت‌های خوبی دست یافته بودیم اما بعدها به دلیل اینکه سیاست‌های مناسبی اتخاذ نشد با مشکلات هزینه تولید و مواد اولیه روبه شده و اثرات منفی در کمیت و کیفیت برجای گذاشته شد که جا دارد با یک تغییر نگاه این مشکلات مرتفع شده و قطعه سازان به سال‌های اوج خود برگردند.

    یوسفی با ابراز امیدواری درباره به نتیجه رسیدن توافقات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها خاطر نشان کرد: صنعت خودرو موتور توسعه اقتصادی است. ما پس از به نتیجه رسیدن این توافقات می‌توانیم سرمایه گذاران خارجی را که صاحب تکنولوژی بهتر هستند، همانند اروپا، آمریکا و ژاپن به کار گیریم و تعداد خودروسازان را در کشور افزایش دهیم. ایجاد این موضوع هم برای تولید داخلی و هم صادرات به خارج از کشور بسیار مفید خواهد بود.

    وی در این باره ادامه داد: صنعت خودرو اولین صنعتی است که می‌تواند با رونق یافتن و ورود به تکنولوژی جدید در عرصه تولید و مشارکت جهانی اشتغال‌زایی و همچنین ورود به زنجیره تولید جهانی در زمینه تولید مشترک را در پی داشته باشد که افزایش تولید منجر به کاهش ورود خودرو می‌شود. در حقیقت ما می‌توانیم خودروساز را به کشور وارد کرده و با تولید قطعات یدکی و ماشین آلات با کیفیت حقوق مصرف کننده را در استفاده از لوازم مناسب از نظر قیمتی و با کیفیت حفظ کنیم.

    گفتنی است در تاریخ 9 الی 12 اردیبهشت ماه نمایشگاه تخصصی قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات از سوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل در محل هتل المپیک تهران با هدف کیفیت بخشی در حوزه تولید قطعات و حمایت از تولید کنندگان برگزار خواهد شد. برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها راهی برای نشان دادن ظرفیت بالای قطعات خودرو و استفاده از امکانات تولیدی داخل کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو