فونیکسریمکسبهتام

جمشید پژویان:

تولیدات و واردات سالم حافظ سرمایه‌های ملی هستند

عصر خودرو: جمشید پژویان- رئیس پیشین شورای رقابت گفت: قطعاتی که از چین وارد می‌شود به دلیل قیمت بسیار پایین به غلط جایگزین قطعات تولید داخل شده و هدر رفت سرمایه‌ای ملی را در پی‌خواهد داشت.

تولیدات و واردات سالم حافظ سرمایه‌های ملی هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، رئیس پیشین شورای رقابت درباره تاثیرات توافقات هسته‌ای بر روی بازار خودرو معتقد است: سلسه تحریم هایی بر کشور حاکم است که تاثیرات نابه جایی در روند فعالیت‌های کشوری برجای گذاشته است. اما می‌توان تا حدی انتظار داشت که با توافقات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها مسیر تولید هموار شده و رونق اقتصادی کشور را شاهد باشیم.

    وی در ادامه نسبت به نمود این تغییرات گفت: نمی‌توان انتظار داشت که این تغییرات خیلی زود خود را نشان دهند، بلکه باید در بلند مدت و به صورت گام به گام تاثیر توافقات اخیر را شاهد باشیم. چنانچه رفع تحریم‌ها سبب جاری شدن سرمایه در اقتصاد کشور شود، می‌توانیم با کاهش هزینه‌های تولید انتظار ارزان شدن کالاها و هم چنین صنعت خودرو و بازار قطعات یدکی را داشته باشیم.

    وی در ادامه با انتقاد از واردات قطعات خودرو و ماشین‌آلات در حالیکه صادراتی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: قطعاتی که از چین وارد کشور می‌شوند به دلیل قیمت بسیار پایینی که دارند، توانسته به غلط جایگزین قطعات تولید داخل شود و در عین حال هدر رفت سرمایه‌های ملی را در پی‌داشته باشد که در نهایت منجر به ضرر مصرف کننده خواهد شد.

    عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه اشاره کرد: واردات در همه کشورها صورت می‌گیرد اما مسئله مهم اینجا است که این واردات آنها از کشورهایی است که کالاهای با کیفیت دارند و یا اینکه وارداتشان همراه با صادرات است که در نتیجه حافظ سرمایه‌های ملی شده و بسیار موثر در رونق صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن خواهد بود.

    وی در ادامه با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات که در روزهای آتی برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه می‌تواند آشنایی با تولیدکنندگان سراسر کشور را به وجود آورده و رونق یافتن تولیدات داخلی در زمینه قطعات خودرو و ماشین‌آلات را موجب شود.

    جمشید پژویان همچنین از دیگر مزیت‌های برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را آشنایی مصرف کننده با انواع تولیدات قطعات خودرو دانست و افزود: این مهم در نهایت به نفع مصرف کنندگان شده و می‌توان انتظار داشت فروشندگان و مصرف‌کنندگان برای خودروهای پرمصرف خود به سمت قطعات داخلی بروند، همچنین در نهایت مردم عادی نیز با رفتن به این نمایشگاه می‌توانند تفاوتی که بین تولید کنندگان وجود دارد را شاهد باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو