فونیکسریمکسبهتام

سلیمانی خبر داد:

تشکیل کارگروهی برای بررسی انحصاری یا غیرانحصاری بودن صنعت خودرو

عصر خودرو: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون صنایع و معادن، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شورای رقابت و خودروسازان کشور برای بررسی انحصاری یا غیرانحصاری بودن صنعت خودروسازی کشور خبر داد.

تشکیل کارگروهی برای بررسی انحصاری یا غیرانحصاری بودن صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ایسنا، محمد سلیمانی  گفت: در جلسه اخیر کمیسیون صنایع و معادن در خصوص نوسانات قیمت خودرو به تفسیر بحث شد. سال گذشته شاهد افزایش ناگهانی قیمت خودرو با وجود تکذیب آن قبل از افزایش ناگهانی بودیم اما قیمت‌ها بدون توجه به منافع مصرف‌کنندگان به طور ناگهانی افزایش یافت.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل در جلسه اخیر کمیسیون صنایع و معادن تصمیم گرفتیم قبل از تکرار اتفاق سال قبل کارگروهی با حضور پنج عضو مستقل تشکیل شود تا بالاخره مشخص کند که آیا خودرو در ایران انحصاری است یا غیرانحصاری؟ اگر انحصاری است همه اعضای کمیته آن را بپذیرند و اگر نیست مبتنی بر قاعده بازار عمل شود.

    نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر خودرو در ایران انحصاری تشخیص داده شود شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری و دخالت در شیب قیمت‌هاست اما اگر انحصاری نبودن آن مورد تفاهم اعضای پنج‌گانه این کمیته قرار گیرد شورای رقابت حق دخالت در قیمت‌گذاری را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واگذار خواهد کرد.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ‌باید اجازه داد تا طی یک ماه آینده این کمیته بررسی‌ها و تصمیم خود را نهایی کند. در این صورت دیگر شاهد نابسامانی‌ها و افزایش ناگهانی قیمت خودرو در بازار کشور نخواهیم بود. در این صورت مجلس نیز قانع می‌شود که در صنعت خودروسازی کشور یک بار برای همیشه کارشناسی جامع انجام گرفته است.

    وی از مطرح شدن بحث واردات، تعرفه‌ها و تاثیر آن بر صنعت خودروی کشور خبر داد و افزود: بازی با تعرفه خودرو نیز مقوله‌ای مرتبط با انحصاری بودن یا غیرانحصاری بودن صنعت خودروسازی است که اگر تکلیف این مساله در کمیته پنج نفره مشخص شود و مشخص شود که صنعت خودروسازی انحصاری نیست، واردات نیز تسهیل می‌شود اما اگر صنعت خودرو انحصاری تشخیص داده شد آن وقت تعرفه‌ها باید به نفع صنایع داخلی خودروسازی کشور تعیین شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو