فونیکسریمکسبهتام

دیدار با اجداد صنعت خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان

غرفه نوستالژی

عصرخودرو: در میان حواشی نمایشگاه خودرو اصفهان حضور هشت دستگاه خودرو کلاسیک به نقطه عطف بازدید چند ساعته بازدیدکنندگان بدل گردید.

غرفه نوستالژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲:۲۶

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، از این خودرو ها تنها به منظور پرکردن گوشه ای از نمای کلی نمایشگاه دعوت به عمل آمده بود به واسطه تضادی که میان آن ها و خودرو های وارداتی ایجاد شده بود با استقبال قابل توجه بازدید کنندگان مواجه شد. واکنش مو سپید ها به بخش خودرو های کلاسیک لبخندی ملیح و یادآوری خاطرات دوران جوانی و گاه کودکی و واکنش جوانان انداختن عکس های یادگاری با این خودرو های دوست داشتنی بود. جالب آن که تقریبا سوال تمام عوام حول قیمت فروش آن ها می چرخید در حالی که مالکان آن ها تن به فروش این قدیمی های ارزشمند خود نمی دادند.

این خودرو ها شامل فورد گرانادا مدل 1975، شورولت ایمپالا و بل اِر و داج کورونت دهه 1960، شورولت ایمپالا دهه 1970 دو دستگاه ب ام و 2002 مدل 73 و 518 مدل 78 و در آخر یک سیتروئن 2CV یا همان ژیان محبوب بود که به شکل نامطلوبی دستخوش تغییرات غیر اصولی قرار گرفته بود. با توجه به شناختی که از خودرو های موجود و تحت حمایت کمیته کلاسیک استان اصفهان داریم به جرات می توان کفت که خودرو های بسیار مناسب تر و ارزشمند تری برای نمایش در بخش کلاسیک نمایشگاه وجود داشت. با همه این حال ایده نمایش خودرو های کلاسیک به عنوان بخش فراموش شده و مورد بی مهری قرار گرفته صنعت خودرو کشور لایق قدردانی است. امید بر آن است که از سال های آتی به منظور ارتقاء فرهنگ و دانش تاریخی بخش بزرگتری از نمایشکاه به این دسته از خودرو های ارزشمند تاریخی اختصاص داده شود تا جوانان امروزی هرچه بیشتر با روند توسعه و پیشرفت صنعت خودرو بین المللی و سیر تحولات آن در ایران قدیم آشنا شوند.

کرمان موتوراکستریم