فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ (۷)

هیوندای وانت به نمایش گذاشت

عصرخودرو: بازار خودرو آمریکا نشان داده است هر خودروسازی که از ساخت وانت غفلت کند بازار آمریکا را نشناخته است.

هیوندای وانت به نمایش گذاشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، سایپانیوز، وقتی که پارچه ابریشمی در نمایشگاه خودروی دیترویت 2015 از روی خودروی هیوندایی HCD-15 سانتاکروز برداشته شد، آن چه نمایان شد یک وانت بود. بله وانت هیوندایی. چند سالی بود که خبرها به گوش می رسید که هیوندایی در فکر ارائه یک وانت است. هرچند که این خودروی به نمایش درآمده هنوز در حد طراحی و به قولی در مرحله جنینی است و تا تولید انبوه و تجاری سازی راه درازی در پیش دارد اما حداقل نشان می دهد که چشم و گوش این خودروساز باز است هر چند که جا باز کردن در بازاری بسیار رقابتی کار آسانی نخواهد بود.

    به هر حال هیوندای هزینه هایی که کرده و این خودرو را به این جا رسانده، حداقل این نتیجه را خواهد داد که ظرف همین چند روز می توان واکنش و برخورد مشتریان را بسنجد. حداقل در این نمایشگاه متوجه خواهد شد که نواقص یا عیوب آن خودرو از نظر کسانی که آن را از نزدیک می بینند چیست و اگر قرار باشد این خودرو به تولید انبوه برسد چه مسائلی باید رعایت شود. در هر صورت آوردن این وانت به نمایشگاه نشان از عزم هیوندایی برای ورود به بازار پرتراکم وانت دارد.

    این نمایشگاه کمک می کند تا هیوندایی تصمیم بگیرد که اگر متقاضیان زیادی داشت شاید ارزشش را داشته باشد که به یک پلتفرم مستقل فکر کند والا اگر قرار است با متقاضی کم کارش را شروع کند شاید به صرفه باشد که از پلتفرم های موجود خود مثل پتلفرم توسان کمک بگیرد.

    به هر حال خودروی به نمایش در آمده در نمایشگاه دیترویت ویژگی های چشمگیر زیادی دارد و برخی از آن چه در مدل مفهومی ممکن بوده در تولید انبوه بسیار دشوار خواهد بود مثل قسمت بار این خودرو که مثل کشوی کمد می ماند و در آوردن آن در خط تولید بسیار دشوار است. هر چند خودروسازان تا امکان پذیری feasibility آن را امتحان نکرده بودند چنین ریسکی را نمی کردند که در یک نمایشگاه به این مهمی به نمایش در بیاورند و انتظار به وجود بیاید اما از عهده تولید آن برنیایند. به ویژه اگر در سنجش ها معلوم شود این ویژگی برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

    ویژگی دیگر این وانت این است که با وجود آن که قسمت بار کوچک به نظر می رسد اما به خوبی یک موتور کراس در آن جا می شود.

    این خودرو در کالیفرنیای آمریکا طراحی شده و طبیعی است که با سنجش نظر مشتریان و با توجه به مقایسه با سایر رقبا طراحی شده است.

    بزرگترین مانع بر سر تولید انبوه این خودرو، واهمه مدیران ارشد در مقر اصلی این خودروساز در کره است. چون هیچیک از مدیران ارشد علاقه ندارد چراغ سبز به تولید خودرویی بدهد که آینده نامعلومی دارد. این نکته را نمی توان در نظر نگرفت که بانوان مشتری نیمی از خودروهای شاسی بلند جمع و جور (سی یو وی) هستند اما آنها حتی 10 درصد خریداران وانت را تشکیل نمی دهند و این موضوع کم اهمیتی نیست.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو