فونیکسریمکسبهتام

سردرگمی تولید کننده و مصرف کننده در بازار خودرو

قیمت گذاری سازمان حمایت ساده تر از شورای رقابت

عصرخودرو: بیش از سه ماه است که بازار خودرو دچار مشکلات عدیده ای به بهانه تعیین قیمت از سوی شورای رقابت ! گردیده و بالاخره پس از این مدت شورای مذکور اقدام به انتشار فرمولی عجیب جهت تعیین قیمت خودروهای ساخت داخل نموده است .

قیمت گذاری سازمان حمایت ساده تر از شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۱:۰۷


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از البرزآنلاین، این فرمول که دارای مولفه های مختلفی از جمله شاخص تورم بانک مرکزی ، شاخص کیفیت خودروها و قیمت خودرو در ابتدای سال 91 میباشد باعث گردیده تا قیمت مشخصی از خودرو به دست نیاید و هر کس به زعم خود قیمتی را برای خودروها اعلام نماید .

    در حالی روز گذشته مرکز ملی رقابت در حرکتی ناشیانه اقدام به اعلام قیمت برخی خودروها بر اساس فرمول شورای رقابت نمود که مورد اعتراض شرکت های خودروساز واقع شد .

    اعتراض خودروسازان که با دلیل و برهان مطرح شده است نشان میدهد که قیمتهای در نظر گرفته شده برای ابتدای سال 91 از سوی مرکز ملی رقابت با قیمت واقعی تفاوت فاحشی دارد .

    این در حالیست که وظیفه شورای رقابت و مرکز ملی رقابت ارائه راهکار و یا به تعبیری فرمول قیمت گذاری خودرو بوده و قیمت گذاری بر اساس این فرمول بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان میباشد و نباید قیمت خودرو از سوی این مرکز اعلام شود .

    به هر حال با طولانی شدن پروسه قیمت گذاری خودرو و اینکه از روز گذشته منابع مختلف اقدام به اظهار نظرهای متفاوت برای قیمت خودرو نموده اند ، هم تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان دچار سردرگمی شده اند که بالاخره تکلیف آنها چیست؟



    مصرف کنندگان پس از سه ماه انتظار کاهش قیمت خودرو اکنون دریافته اند نه تنها قیمت خودروها آن مقدار که شورای رقابت وعده داده بود کاهش چشمگیری نخواهد یافت بلکه آنگونه که از شواهد امر پیداست با جهشی غیر قابل انتظار روبرو خواهد شد .

    تولید کنندگان نیز همچنان سر در گم قیمت گذاری هستند زیرا هنوز هیچ مرجعی اقدام به اعلام رسمی قیمت خودرو بر اساس فرمول شورای رقابت ننموده است که این موضوع باعث رکود در فروش این بنگاهها گردیده و چنانچه این روند برای روزهای آینده ادامه یابد مطمئناً خودروسازان با بحران مالی غیر قابل جبران مواجه خواهند شد

    به نظر میرسد در حال حاضر میطلبد که نهادهای ذیربط هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو اقدام و بازار را از سردرگمی و سرگردانی نجات دهند تا خدای ناکرده با تعلل و ساده انگاری آسیبی به صنعت بزرگ خودروسازی کشور وارد نگردد .


    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو