فونیکسریمکسبهتام

اجاره خودرو در کیش به‌صرفه‌تر است یا استفاده از تاکسی؟

عصر خودرو- جزیره کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران به حساب می‌آید که نسبت به شهرهای دیگر دارای ویژگی‌های خاصی است و آن را از سایر شهرهای ایران متمایز می‌کند.

اجاره خودرو در کیش به‌صرفه‌تر است یا استفاده از تاکسی؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، جزیره کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران به حساب می‌آید که نسبت به شهرهای دیگر دارای ویژگی‌های خاصی است و آن را از سایر شهرهای ایران متمایز می‌کند. برای گشتن در جزیره کیش و بازدید از مکان‌های دیدنی، وسایل نقلیه فراوانی وجود دارد و امکان اجاره خودرو برای گردشگران، توریست‌ها و مسافران علاقه‌مند فراهم است تا اگر تمایل دارند از این فرصت استفاده کنند و به جای تاکسی در کیش با ما‌شین‌های خارجی و لوکس رانندگی کنند.

    کیش منطقه آزاد است، امکاناتی در این جزیره دیده می‌شود که تقریباً در شهرهای دیگر ایران به ندرت می‌توان دید. واردات خودروهایی مانند مازراتی، لامبورگینی و... به راحتی در دسترس نیستند و فقط در جزیره کیش وجود دارند. 

    راه‌های حمل و نقل مسافران در کیش چگونه است؟
    در جزیره کیش وسایل حمل و نقل بسیاری وجود دارد. اگر قصد تردد با وسیله نقلیه در جزیره کیش را دارید بهتر است نوع وسیله را به دقت انتخاب کنید؛ زیرا ممکن است، قیمت اجاره خودرو، هزینه‌های سفر را بالا ببرند. تاکسی، مینی‌بوس، خودروهای شخصی از جمله وسایل نقلیه‌ای هستند که در جزیره کیش مورد استفاده قرار می‌گیرند، البته درباره شرایط استفاده از هر یک باید اطلاعات لازم را به دست آورید.

    تاکسی در کیش
    تاکسی اولین گزینه‌ای است که به ذهن همه مسافران می‌رسد؛ اما باید توجه کنند که گاهی این وسیله می‌تواند هزینه سنگینی را برای مسافر در پی داشته باشد. هر کدام از تاکسی‌ها در جزیره کیش با در نظر گرفتن رنگ آن‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارند. کاربرد تاکسی‌های سفید رنگ، زمانی است که بخواهید دربستی بگیرید و با آن جزیره را بگردید که بیشتر مورد استفاده خانواده‌ها است.

    تاکسی‌های زرد که در نقاط مختلف جزیره وجود دارند، تاکسی خطی هستند؛ که بهتر است هنگام استفاده از آن‌ها هوشیار باشید تا راننده کرایه را بر اساس تاکسی‌متر محاسبه کند. 

    تاکسی‌های اینترنتی در کیش
    تاکسی‌های اینترنتی نسبت به تاکسی‌های دیگر از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند و متقاضیان بیشتری هم دارند. این تاکسی‌ها به وسیله اپلیکیشن‌هایی که بر روی گوشی نصب می‌شوند در کوتاه‌ترین زمان خود را به مسافران می‌رسانند. مسافران هم می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان برای گشتن در جزیره، تاکسی اینترنتی بگیرند. 

    مینی‌بوس در کیش
    مینی‌بوس‌ها وسایل نقلیه عمومی دیگری هستند که نسبت به تاکسی در کیش ارزان‌تر بوده و در مسیرهای مختلف در جزیره کیش وجود دارند و در حال تردد هستند. مینی‌بوس‌ها علاوه بر ارزان بودن در مقابل تمام مکان‌های دیدنی کیش ایستگاه دارند به‌عنوان‌مثال مینی‌بوس‌های خط 1 در مقابل پارک ساحلی میرمهنا، پاساژ گلدیس، پاساژ ونوس، میدان ساحل، بازار مروارید و غیره توقف دارند.

    خودروی شخصی
    بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند به جای اجاره خودرو در کیش، خودروی شخصی خود را به جزیره ببرند. همه خودروهای شخصی اجازه ورود به جزیره کیش را ندارند. اگر از عمر خودرو شما زمان زیادی گذشته باشد اجازه ورود به جزیره را نخواهد داشت. البته در زمان‌های مختلف قوانین ورود خودروهای شخصی به جزیره کیش تغییر می‌کند.
    حتماً قبل از بردن خودروی خود از قوانین و شرایط ورود خودروهای شخصی به جزیره کیش اطلاعات کسب کنید. اگر با پرداخت هزینه ورود خودرو خود به سیستم حمل و نقل کیش که در اکثر مواقع گران است، مشکلی ندارید با خیال راحت می‌توانید خودروی شخصی خود را به جزیره کیش ببرید.

    خودروی اجاره‌ای
    یکی از امکاناتی که در این چند سال در جزیره کیش بیشتر دیده می‌شود اجاره خودرو بدون راننده است. اجاره خودروهای لوکس با قیمت بسیار بالا، مسافران بسیاری را ترغیب می‌کند که با خرید بلیط چارتر و سفر به کیش از این امکان استفاده کنند. این روش باعث می‌شود که گردشگران مشکلات ورود خودروی شخصی به کیش را نداشته باشند و به راحتی با خودروهای گران‌قیمت در جزیره به گردش و تفریح بپردازند. برای اجاره خودرو می‌توان رزرو آنلاین انجام داد و یا هنگام رزرو، خرید بلیط کیش و رزرو هتل در این مورد هم اطلاعات کسب کرد.

    شرایط اجاره خودرو در کیش
    اجاره خودرو در جزیره کیش کار دشواری نیست و فقط نیاز است مدارک شناسایی معتبر، گواهینامه و یک فقره چک، بسته به قیمت خودرو‌ برای سالم تحویل دادن آن به شرکت اجاره‌دهنده، داده شود. مبلغ چک ضمانت متغیر است و به نوع خودرو انتخاب شده توسط شخص اجاره کننده بستگی دارد. مبلغی از چک ضمانت به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود که اگر تخلفی از سوی فرد صورت نگیرید این مبلغ به او برمی‌گردد.

    تمام خودروهای اجاره‌ای بیمه هستند و اگر فردی که خودرو را اجاره کرده به آن خسارتی وارد کند، باید خسارت را تا سقفی که شرکت اجاره دهنده خودرو تعیین کرده بپردازد و اگر خسارت بیشتر باشد، الباقی آن را بیمه پرداخت می‌کند.

    آیا اجاره خودرو در کیش اقتصادی است؟
    با توجه به این که جزیره کیش اماکن تفریحی و تاریخی بی‌شماری دارد و بازدید از همه آن‌ها بسیار زمان‌بر است باید از وسیله نقلیه عمومی یا شخصی استفاده کنید. استفاده از وسیله نقلیه عمومی گزینه خوبی است، اما در هر زمان از شبانه‌روز این امکان وجود ندارد که از آن‌ها استفاده شود و همچنین به دلیل جابه‌جایی بسیار، می‌تواند هزینه‌ زیادی را به مسافران تحمیل کند. توصیه می‌شود از خودروهای کرایه استفاده کنید. خودروهای کرایه مزایایی دارند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

    مزایای کرایه خودرو در کیش
    کرایه خودرو در کیش مزایایی دارد که باعث می‌شود بسیاری از گردشگران آن را به وسیله نقلیه عمومی ترجیح دهند. از جمله این مزایا عبارت‌اند از:

    انتخاب‌های متنوع
    برای اجاره خودرو انتخاب‌های بسیاری وجود دارد از خودروهای ایرانی گرفته تا خارجی که در شهرهای دیگر کمتر دیده می‌شوند. گردشگران می‌توانند بر اساس بودجه خود، خودروی موردنظر را انتخاب کنند.

    صرفه‌جویی در زمان
    استفاده از تاکسی در کیش می‌تواند زمان‌بر باشد؛ مخصوصاً تاکسی‌های اینترنتی که مسافر درخواست خود را ثبت کرده و پس از تأیید راننده باید صبر کند تا برای بردن او بیاید. اگر خودرو اجاره کنید نیازی به صبر کردن ندارید، سوار خودرو می‌شوید و به هر سمت جزیره که خواستید می‌روید. خودروهای اجاره 24 ساعت در اختیار شما خواهند بود؛ به این طریق در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

    کاهش هزینه‌ها 
    در سفرهای دسته‌جمعی و خانوادگی به کیش معقول‌ترین راه برای حمل‌ونقل، اجاره خودرو در کیش است. اگر هزینه اجاره خودرو را بین نفرات تقسیم کنید، متوجه خواهید شد که بسیار باصرفه است. برای مثال طبق قوانین راهنمایی رانندگی‌ هر خودرو اجازه دارد فقط 4 مسافر سوار کند. اگر شما 5 نفر باشید پس باید دو تاکسی بگیرید؛ اما اگر یک خودرو بزرگ اجاره کنید در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

    سخن آخر
    در انتها باید بگوییم اجاره خودرو یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی به خصوص تاکسی در کیش به انتخاب خود مسافر است. اگر تمایل دارید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و با وسایل نقلیه عمومی تردد کنید تاکسی‌های اینترنتی و مینی‌بوس‌ها گزینه‌های به‌صرفه‌ای هستند؛ اما اگر دوست دارید به همراه خانواده، کل جزیره را بگردید، لذت سفر را برای خود و خانواده دوچندان کرده‌اید، یک خودرو لوکس اجاره کنید.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو