فونیکسریمکسبهتام

ورود ۲ هزار اتوبوس به ناوگان عمومی تهران تا پایان سال

عصر خودرو- مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال ۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شود که از این تعداد هزار دستگاه اتوبوس برقی خواهد بود.

ورود ۲ هزار اتوبوس به ناوگان عمومی تهران تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حسن کریمی سنجری با بیان اینکه 500 دستگاه اتوبوس برقی به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد که تحقق آن منوط به همکاری شهرداری تهران و خودروساز در عمل به قرارداد مربوطه است، افزود: تاکنون 40 دستگاه اتوبوس برقی از طریق ایران خودرو دیزل به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرج اضافه شده است ضمن اینکه خودروساز دیگری 26 دستگاه اتوبوس برقی وارد کرده و 23 دستگاه هم در ادامه وارد می‌شود و قرار است این اتوبوس ها در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران مورد استفاده قرار گیرد.

    به گفته سنجری، وزارت صمت به دنبال گسترش تامین اتوبوس‌های برقی است، زیرا این اتوبوس ها، اقتصادی و با محیط زیست سازگارتر است؛ برای توسعه این دستگاه ها، وزارت صمت تاکید دارد واردات اتوبوس از طریق خودروسازها صورت پذیرد که هم خدمات پس از فروش بهتری داشته باشیم و هم بتوانیم بومی سازی ساخت و فناوری این خودروها را دنبال کنیم.

    مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت اضافه کرد: اتوبوس‌ محصولی نیست که تولیدکننده یا واردکننده آن را در ویترین مغازه مونتاژ کند و بفروشد، بلکه مشتریان خاص خود یعنی شهرداری و وزارت کشور را دارد، بدین معنا که شهرداری باید ابتدا با خودروساز قرارداد ببندند سپس خودروساز اقدام به سفارش گذاری اتوبوس یا قطعات آن نماید. در واقع دستور ساخت اتوبوس یا بخشی از قطعات آن از محل پیش پرداخت شهرداری یا وزارت کشور تامین می شود اما ادامه روند واردات اتوبوس به تامین مابقی قرارداد از سوی شهرداری ها بستگی دارد.

    وی افزود: امیدوارم در سال جدید با توافق شهرداری تهران بتوانیم هدف تامین اتوبوس برقی از خارج و در ادامه امکان تولید داخل ان از طریق خودروسازهای داخلی را محقق سازیم.

    کرمان موتوراکستریم