فونیکسریمکسبهتام

گرانی تابستانی بنزین برای رانندگان آمریکایی

عصر خودرو- بهای معاملات بنزین آمریکا تحت تاثیر مختل شدن فعالیت پالایشگاه‌های نفت روسیه و افت ذخایر سوخت این کشور در آستانه ماه های رانندگی تابستانی، به بالاترین رکورد ۶ ماهه صعود کرد.

گرانی تابستانی بنزین برای رانندگان آمریکایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حملات پهپادی اوکراینی به پالایشگاه‌های نفت روسیه در هفته گذشته، ریسک ژئوپلیتیکی را افزایش داده و بازارها را در معرض خطر قرار داده است. شرکت  TACenergy که توزیع‌کننده عمده سوخت است، تخمین زد که این اختلالات به حدود 24 درصد از ظرفیت پالایش نفت روسیه معادل اندکی بیش از یک درصد از ظرفیت جهانی پالایش نفت رسیده است. این به معنای محدودتر شدن موجودی بازارها پس از کاهش شدید ذخایر بنزین آمریکا به پایین ترین سطح از نوامبر است.

    بهای معاملات بنزین در نیویورک، دوشنبه هفته جاری به 2.77 دلار در هر گالن صعود کرد که بالاترین قیمت اواسط معاملات از سپتامبر بود. چنین افزایش قیمتی، می‌تواند قیمت نفت خام را بالا ببرد زیرا عرضه محدودتر سوخت، تقاضا برای نفت را بالاتر می‌برد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت بنزین معمولا با نزدیک شدن به آوریل، افزایش پیدا می‌کند زیرا پالایشگاه‌ها از سوخت گرید زمستانی، به گرید تابستانی گرانتر سوئیچ می‌کنند. طبق آمار انجمن خودروی AAA، قیمت در جایگاههای سوخت، حدود 3.50 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میانگین فصلی در دو سال اخیر است.

    کرمان موتوراکستریم