فونیکسریمکسبهتام

توسعه زیست بوم خودرو‌های برقی نیازمند افزایش سرمایه گذاری

عصر خودرو- معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت می‌گوید: زیست بوم خودرو‌های برقی در مقایسه با خودرو‌های معمولی وسیع‌تر است از این رو سرمایه گذاری در این بخش باید از ۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یابد.

توسعه زیست بوم خودرو‌های برقی نیازمند افزایش سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، در نخستین رویداد زیست بوم خودرو‌های برقی، رشد داخلی‌سازی، اهمیت خودرو‌های برقی و الکتریکی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فناوری و ارزش افزوده بررسی شد.

    علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: اراده اصلی ما، توسعه ظرفیت خودروی برقی و فناوری آن و توسعه در فناوری نیز متوجه مهندسی است. برقی سازی فرایندی است که سالهاست در دنیا شروع شده، زیرا به لحاظ بهره وری، تجهیزات برقی در مقایسه با سایر تجهیزات، موثرتر عمل می‌کند و سازگار با محیط زیست است.

    به گفته کارشناسان خودرو‌های برقی ایده‌های نو در توسعه برقی سازی خودرو‌ها سهم بالایی دارد.

    احمد فاضل‌زاده رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در این باره می‌گوید: ما برای هر موضوع فناوری یک سند علمی تعریف می‌کنیم و در نهایت یک گواهی در بخش ایده پردازی و بخش نیاز صادر خواهد شد که در هر مرحله از ثبت اولیه ایده و نیاز، این فرایند در حال تکامل است.

    با این تمهیدات قرار است به زودی خودرو‌های برقی در خیابان‌ها و معابر شهری بیشتر دیده شود.

    یک فعال عرصه خودرو‌های برقی در توضیح محصول وارداتی خود می‌گوید: این خودرو در ابتدای کار در سقف 5000 دستگاه وارد می‌شود و در نیمه دوم سال 1403 انشالله بحث تولید کامل را در ایران داریم.

    همچنین یک تولید کننده در حوزه تولید باتری خودرو‌های برقی می‌گوید: باتری لیتیوم به عنوان اصلی‌ترین جز در خودرو‌های برقی است که شرکت ما ظرفیت تولید سالانه 500 مگاوات ساعت را دارد.

    وزارت صمت به منظور توسعه زیرساخت‌های شارژ و راه‌اندازی مرکز آزمون ایمنی و عملکرد خودروی برقی توافق‌نامه‌هایی را با بخش خصوصی امضا کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط