فونیکسریمکسبهتام

پیش‌بینی میانگین مصرف روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم مصرف روزانه بنزین در ایام سفرهای نوروزی به‌صورت میانگین به بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر برسد.

پیش‌بینی میانگین مصرف روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، جعفر سالاری‌نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره آغاز سفرها از روزهای گذشته با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و حجم بالای این سفرها از آمادگی کامل انبارهای و مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع سوخت نوروزی مسافران خبر داد و گفت: با توجه به نیاز مردم برای استفاده بهتر از خدمات جایگاه‌های عرضه سوخت، نظارت جدی بر نحوه توزیع بنزین، تعداد کارت آزاد جایگاه‌ها و نیز رعایت موارد ایمنی جایگاه‌ها در طرح نظارت انجام خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: 100 گروه عملیاتی در قالب این طرح به بیش از 37 منطقه و 232 ناحیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور اعزام خواهند شد.

    سالاری‌نسب تصریح کرد: 2 هزار و 500 نفر - ساعت در این طرح مشارکت و فعالیت می‌کنند و گروه‌های عملیاتی مأموریت دارند نحوه توزیع را پایش کنند، این 100 گروه در سراسر کشور به بیش از 4 هزار جایگاه عرضه در سراسر کشور به‌ویژه جایگاه‌های محورهای مواصلاتی اصلی، ترانزیتی و فرعی اعزام می‌شوند و بر نحوه نظارت سوخت در این محورها نظارت کامل دارند.

    وی با اشاره به اینکه طرح نظارت بر عرضه نوروزی سوخت تا 15 فروردین ماه به‌صورت شبانه‌روزی ادامه خواهد یافت، گفت: این نظارت در همه ایام سال وجود دارد، اما در ایام نوروز به صورت ویژه و شبانه‌روزی انجام خواهد شد.

    پیش‌بینی توزیع میانگین روزانه بیش از 120 میلیون لیتر بنزین در ایام سفرهای نوروزی

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره مقدار مصرف بنزین در کشور اعلام کرد: میانگین مصرف بنزین هم‌اکنون 115 میلیون لیتر در روز است که پیش‌بینی می‌کنیم در این روزها به بیش از 120 میلیون لیتر برسد. در روزهای گذشته با توجه به آغاز سفرهای نوروزی، رقم مصرف 133 میلیون لیتر بنزین در یک روز ثبت شده است.

    کارت آزاد جایگاه‌داران به مقدار کافی در جایگاه‌ها وجود دارد

    وی همچنین از در اختیار گذاشتن کارت آزاد جایگاه‌داران به مقدار کافی در جایگاه‌های سراسر کشور به‌ویژه محورهای مواصلاتی پرتردد خبر داد و گفت: به میزان کافی کارت آزاد به مناطق ارسال شده است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و مسافران می‌توانند در صورت نیاز از کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران برای دریافت سوخت استفاده کنند.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: مردم می‌توانند از سهمیه یارانه‌ای و آزاد کارت سوخت خود استفاده کنند و مابه‌التفاوت موردنیاز سوخت را از جایگاه‌داران دریافت کنند، اما خواهش و تاکید ما این است که مردم در سفر کارت‌های شخصی خود را همراه داشته باشند، مصرف خود را مدیریت و از کارت‌های سوخت شخصی خود استفاده کنند.

    آمادگی کامل کاروان زمینی، هوایی و دریایی توزیع فرآورده کشور

    سالاری‌نسب همچنین با اشاره به سرمای ماندگار دو هفته اخیر گفت: در ایام پربارش زمستان امسال، سوخت نیروگاه‌های کشور را به‌طور کامل تأمین کردیم و خوشبختانه قطعی برق در کشور نداشتیم، افزون بر آن در صورت پایداری سرما در ایام نوروز کمبودی در این زمینه وجود ندارد و تمهیدهای لازم برای ادامه سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها اندیشیده شده است.

    وی افزود: بیش از 10 هزار نفتکش در این روزها فعال هستند تا سوخت را به‌صورت مناسب در بخش‌های صنعتی و خانگی و خودرویی کشور توزیع کنند؛ همه کاروان حمل ما از نفتکش‌ها، کشتی‌ها، ریل و … در آمادگی کامل به‌سر می‌برند و تلاش می‌کنند در بخش تأمین نفت‌گاز، بنزین و سوخت هوایی کشور مشکلی نداشته باشیم.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر تأمین کامل سوخت هوایی موردنیاز واحدهای سوخت‌گیری برای تأمین سوخت موردنیاز پروازهای نوروزی بیان کرد: از همه همکاران خود در عملیات شرکت ملی پخش، سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها و نیز رانندگان نفتکش، متصدیان جایگاه‌ها در همه مناطق، نواحی، ستاد شرکت ملی پخش و جایگاه‌ها که در این عملیات بزرگ نقش ایفا می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

    کرمان موتوراکستریم