فونیکسریمکسبهتام

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت:

سه رویکرد ایران برای تولید خودروهای برقی

عصر خودرو- معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: در میان کشورهای همسان با ایران می‌توان به کشورهایی مانند هند، چین، آفریقای جنوبی و مالزی اشاره کرد که همگی برای تولید خودروهای برقی برنامه دارند و البته چین در این زمینه نوآور است.

سه رویکرد ایران برای تولید خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان صبح امروز با محوریت زیست بوم خودروی برقی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

    منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در این رویداد از روی آوری کشورهای دیگر دنیا در زمینه استفاده از خودروهای برقی گفت و توضیح داد: در میان کشورهای همسان با ایران می توان به کشورهایی مانند هند، چین، آفریقای جنوبی و مالزی اشاره کرد که همگی برای تولید خودروهای برقی برنامه دارند و البته چین در این زمینه نوآور است.

    وی افزود: در همه این کشورها گذر از خودروهای احتراقی به خودروهای برقی با شدت و ضعف مشاهده می شود. همه این کشورها این امر را در یک زیست بوم پیش می‌برند و در بازار جهانی برای محصولات خود هدف گذاری کرده‌اند. اجرای این طرح در قالب زیست بوم از آنجا اهمیت دارد که هر فناوری با سیاستگذاری هایی پیش می رود که یک لایه حمایتی برای آن ایجاد می کند.

    منطقی ادامه داد: زیست بوم خودروهای برقی از خودروهای دیگر وسیع‌تر بوده و این زیست بوم است که کمک می کند سیاستگذار به سمت خلق محصول برود.

    معاون وزیر صمت همچنین گفت: این خودرو در ساختار زنجیره خودرو، در بازار خودرو و منابع درآمدی این صنعت تغییر ایجاد خواهند کرد.

    وی همچنین از لزوم پرداخت به آر اند دی در تولید خودروهای برقی گفت و تصریح کرد: چه خودروساز باشیم چه مونتاژ کار، تولید خودروهای برقی بدون آر اند دی پیش نمی رود.

    منطقی از راهبری وزارت صمت در زیست بوم خودروهای برقی ایران گفت و افزود: وزارت کشور، کمیسیون صنایع مجلس، وزارت اقتصاد، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، وزارت علوم، وزارت دفاع، وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی نیز در زیرمجموعه وزارت صمت در این زیست بوم فعالیت دارند.

    وی در نهایت از رویکردهایی که در ایران برای خودروهای برقی پیش گرفته شده گفت و توضیح داد: واردات، طراحی و ساخت و برقی سازی حمل و نقل این سه رویکرد را تشکیل می‌دهند و که تا سال 1407 اجرایی خواهند شد.

    کرمان موتوراکستریم