فونیکسریمکسبهتام

دو خودروساز آمریکایی سقوط کردند

عصر خودرو- دو شرکت خودروسازی ریویان و لوسید سقوط کردند زیرا کاهش تقاضای خودروهای برقی برنامه‌های افزایش سرعت را با مشکل مواجه کرد.

دو خودروساز آمریکایی سقوط کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی آمریکایی ریویان و لوسید پس از اینکه گزارش‌های درآمدی آن‌ها به تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی بر برنامه‌های پرهزینه افزایش تولید اشاره کرد، سقوط کردند.

    رشد ثابت تولید سالانه ریویان پس از پیش‌بینی، 25 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود رسید و همچنین به دلیل تعطیلی خط مونتاژ خود برای ارتقاء آسیب دید. لوسید نیز 9 درصد سقوط کرد زیرا پیش‌بینی تولید آن نیز پایین‌تر از برآوردها بود. این شرکت‌ها اظهار کردند که چشم‌انداز اقتصادی نامشخص و نرخ‌های بهره بالا بر تقاضای خودروهای برقی تأثیر می‌گذارد که بازتاب اظهارات رهبر بازار تسلا و خودروسازان قدیمی مانند فورد است.

    استارت‌آپ‌های خودروهای الکتریکی در تلاش‌های خود برای توسعه، تامین و افزایش تولید خودروها، میلیاردها دلار پول نقد هزینه می‌کنند و امیدوارند تسلای بعدی باشند. ریویان در صورت تداوم خسارت، قرار بود بیش از 3.5 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست بدهد، در حالی که ارزش لوسید قرار بود نزدیک به یک میلیارد دلار کاهش یابد.

    ریویان روی خودروی اسپرت R2 که قرار است ماه آینده رونمایی شود، شرط می‌بندد تا با پرفروش‌ترین کراس اوور تسلا مدل Y رقابت کند و مشتریان را با یک خودروی الکتریکی کوچک‌تر و ارزان‌تر جذب کند. قرار است این خودرو در سال 2026 به بازار عرضه شود.

    طبق گزارش رویترز، در همین حال، لوسید قصد دارد تولید شاسی بلند گراویتی (Gravity)را در اواخر سال جاری ارائه کند و در سال 2025 به بعد، حجم بیشتری از آن پیش‌بینی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط