فونیکسریمکسبهتام

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت:

در ۴۵ سال گذشته ۵۰۰ میلیارد دلار گازوئیل و بنزین سوزاندیم

عصر خودرو- حسن کریمی سنجری، مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: در ۴۵ سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار از منابع کشور استخراج و صرف سوخت‌رسانی به ماشین‌های گازوئیل‌سوز و بنزین‌سوز شده است.

در ۴۵ سال گذشته ۵۰۰ میلیارد دلار گازوئیل و بنزین سوزاندیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، وی افزود: علاوه بر این در خودرو‌های کم‌مصرف باز هم از سوخت فسیلی استفاده و آلایندگی تولید می‌شود، حتی گاز هم که یک سوخت گاز سبز به شمار می‌آید آلاینده بوده، اما حجم آلایندگی آن کمتر است؛ بنابراین تاکید می‌کنم برقی‌سازی تنها راه‌حل به ویژه برای کلان‌شهری مانند تهران است که آلایندگی آن بسیار بالاست.

    مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: گروه مکنزی که یکی از مراکز پژوهشی معتبر دنیاست، چند سال پیش‌بینی کرده بود تا سال 2030 مارکت دنیا به سمت خودرو‌های برقی، اشتراکی و خویش‌ران پیش می‌رود. البته چینی‌ها از این آمار بسیار جلوتر هستند.

    کریمی سنجری تصریح کرد: با همه اینها، اما خودرو‌های برقی سهم کوچکی از بازار دنیا را حتی در آینده خواهند داشت؛ در حال حاضر در ایران سالانه یک میلیون و 500 هزار خودرو تولید می‌شود و با ین حجم از تولید برنامه وزارت صمت برای دو تا سه سال آینده تامین 100 هزار تاکسی برقی است، این رقم در مقایسه با رقم تولید سالانه خودرو چشمگیری نیست.

    وی خاطرنشان کرد: در 45 سال گذشته بیش از 500 میلیارد دلار از منابع کشور استخراج و صرف سوخت‌رسانی به ماشین‌های گازوئیل‌سوز و بنزین‌سوز شده است.

    وی همچنین یادآور شد: آن ناترازی که در تولید برق وجود دارد در تولید بنزین هم هست، اما سرمایه‌گذاری برای حذف ناترازی بنزین سنگین‌تر و هزینه‌برتر از حذف ناترازی در تولید برق است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط