فونیکسریمکسبهتام

حدود نیمی از روس‌ها به آینده خودروهای ایرانی در روسیه امیدوار هستند

عصر خودرو- نتایج نظرسنجی دو نهاد روس حاکی از آن است که ۴۸ درصد مردم روسیه معتقدند خودروهای ایرانی می‌توانند موفق به جلب اعتماد مشتریان روس در بازار این کشور شوند.

حدود نیمی از روس‌ها به آینده خودروهای ایرانی در روسیه امیدوار هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، نتایج این نظرسنجی که توسط بانک و.ت.ب (VTB) روسیه و مؤسسه «آتکریتیه آفتو» انجام شده است، روز چهارشنبه از سوی بانک و.ت.ب در اختیار دفتر ایرنا در مسکو قرار گرفت.

    در این نظرسنجی، دیدگاه یک هزار و 457 شهروند روس در سنین 18 تا 65 سال درباره وضعیت خودروهای ایرانی و میزان اقبال روس‌ها به آن‌ها مورد پرسش قرار گرفته است.

    بنا به نتایج این نظرسنجی، تنها 32 درصد از شرکت‌کنندگان از امکان خرید خودروهای ایرانی در بازار اتومبیل روسیه اطلاع دارند و بیش از دو سوم روس‌ها از حضور خودروهای ایرانی در روسیه مطلع نیستند.

    48 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد دارند که خودروهای ایرانی می‌توانند در جلب اعتماد خریداران روس موفق ظاهر شوند. 22 درصد از این تعداد نیز معتقدند این مهم تنها در صورت حضور خودروهای ایمن، مدرن و پیشرفته ایرانی در بازار خودروی روسیه محقق خواهد شد.

    14 درصد از روس‌های حاضر در این نظرسنجی نیز به دلیل قیمت‌ پایین خودروهای ایرانی آینده خوبی برای آنها در بازار روسیه متصور هستند. در این میان تنها 16 درصد از شرکت‌کنندگان نظرسنجی اطمینان دارند که خودروهای ایرانی شانس چندانی در جلب اعتماد روس‌ها نخواهند داشت چرا که تنوع این خودروها در روسیه چندان زیاد نیست و این موضوع خریداران را با مشکل مواجه می‌کند.

    طبق نتایج این نظرسنجی، هماهنگی کیفیت و ارزش و قیمت خودرو از مهم‌ترین دلایل جذابیت خودروهای ایرانی برای خریداران روس به شمار می‌آید. از سوی دیگر، عمده شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی سطح پایین ایمنی خودروهای ایرانی را مهم‌ترین نقطه ضعف آنها می‌دانند.

    به گفته 25 درصد از روس‌های حاضر در این نظرسنجی، خودروهای ایرانی تا پایان سال 2024 موفق به کسب سهم یک تا دو درصدی در بازار روسیه خواهند شد. برخی از شرکت‌کنندگان نیز سهم خودروهای ایرانی را تا پایان سال جاری میلادی سه تا پنج درصد پیش‌بینی می‌کنند.

    در تابستان سال جاری، برخی رسانه های روس در گزارش‌هایی با اشاره به آغاز فروش خودروی پژو 207i در روسیه اعلام کردند که هم اینک سه خودروی تولید ایران در معرض انتخاب مشتریان یک هلدینگ روس قرار دارد. پیش از این، گروه خودروسازی سایپا نیز اعلام کرده بود که قرارداد عرضه خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا در بازارهای روسیه و بلاروس را به‌میزان 45 هزار دستگاه و طی سه سال منعقد کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو