فونیکسریمکسبهتام

اطلاعیه شماره ۲ ثبت نام خودروهای وارداتی؛

آغاز ثبت نام برای متقاضیان جدید خودروهای وارداتی

عصر خودرو- اطلاعیه شماره ۲ - ثبت‌نام جدید جهت عرضه خودروهای مازاد وارداتی فروش فوری با زمان تحویل حداکثر سه ماه - بهمن ۱۴۰۲

آغاز ثبت نام برای متقاضیان جدید خودروهای وارداتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به اطلاع کلیه افراد واجد شرایط در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه 543 شورای رقابت) می‌رساند، از روز دو‌شنبه مورخ 1402/11/16 تا ساعت 23:59 روز جمعه 1402/11/20 می‌توانند ثبت‌نام انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

    متقاضیان محترم باید از تاریخ یکشنبه 1402/11/15 تا ساعت 13:00 روز چهارشنبه 1402/11/18 یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند.

    جدول شماره 1: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

    تبصره 1- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

    جدول شماره 1: قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

    تبصره 2- قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت 50% قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند.

    تبصره 3- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

    تبصره 4- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر 5 روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌گردد.

    تبصره 5- کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و ... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

    تبصره 6- با وکالتی نمودن حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

    تبصره 7- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط