فونیکسریمکسبهتام

شماره‌گذاری ۶۱۰۰ خودروی وارداتی

خودروی وارداتی ظرف ۴۸ ساعت پلاک ملی می‌شود

عصر خودرو- معاون اجرایی پلیس راهور فراجا با اشاره به زمان ۴۸ ساعته شماره‌گذاری خودروهای وارداتی، اعلام کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری ۶۱۰۰ خودروی وارداتی پلاک ملی شدند.

خودروی وارداتی ظرف ۴۸ ساعت پلاک ملی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پلیس، سردار حسین رمضانی با اشاره به اینکه پلیس برای شماره‌گذاری خود طبق قوانین کشور هیچ مانعی ندارد، گفت: در صورتی که ضوابط و مقررات از طرف واردکنندگان خودرو رعایت شده باشد و منع قانونی وجود نداشته باشد، پلیس راهور در کمتر از 48 ساعت فرایند شماره گذاری را انجام می‌دهد.

    وی گفت: در سال جاری بیش از 11 شرکت درخواست واردات خودرو را به پلیس راهور ارائه و دستورالعمل شماره‌گذاری آنها در کمترین زمان ممکن صادر شده‌است.

    معاون اجرایی پلیس راهور افزود: در طول 10 ماهه سال 1402 تعداد 4980 خودروی سنگین و 1120 دستگاه خودروی سبک وارداتی شماره گذاری شده است که مبین انجام وظیفه درست و سریع پلیس راهور نسبت به تکالیف قانونی خود می باشد.

    سردار رمضانی با اشاره به مقررات واردات وسایل نقلیه اظهار داشت: وارد کنندگان وسایل نقلیه می بایست مجوزهای قانونی لازم را برای این فعالیت تخصصی از مبادی ذیصلاح دریافت و همچنین در قبال تمام وسایل نقلیه وارداتی باید مجوزها و تاییدیه های لازم (قوانین ومقررات گمرک و عوارض گمرکی، سازمان استاندارد، محیط زیست،رعایت شرط اسقاط خودروی فرسوده و...) را قبل از درخواست شماره گذاری به پلیس راهور ارائه نمایند.

    وی افزود: پلیس راهور مکلف است در چارچوب قوانین ومقررات پس از نظارت و کنترل دقیق بر اسناد و مدارک ارائه شده مذکور، نسبت به شماره گذاری اقدام نماید.

    سردار رمضانی ابراز امیدواری کرد، وارد کنندگان خودرو به جهت رعایت حق و حقوق هموطنان عزیز، قبل از اقدام به درخواست شماره گذاری، در چارچوب قوانین ومقررات تمام تاییدیه های لازم را اخذ کنند تا خریداران این خودروها نیز دچار سرگردانی نشوند.

    به گزارش ایرنا، دی ماه امسال معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه واردات خودروهای نو مصوب هیأت وزیران را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. بر اساس این آیین نامه، کارگروهی با عضویت وزیر صمت (رئیس کارگروه) و اقتصاد و رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بنا به ضرورت و بر اساس نیازسنجی بازار خودروی کشور سقف سالانه واردات خودرو را تعیین می کنند.

    وزرای عضو این کارگروه با موافقت بانک مرکزی مسئول ابلاغ مصوبات این کارگروه خواهند بود. ضمن اینکه سالانه درصدی از ارز مورد نظر برای واردات خودروهای نو به مناطق آزاد تخصیص می یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط