فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران خبر داد

تکلیف وزارت صنعت به ۹ خودروساز برای ارایه ۴۰ هزار تاکسی برقی

واردات تاکسی‌ها با تعرفه یک درصد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ارائه ۴۰ هزار دستگاه تاکسی برقی از سوی وزارت صمت برای ۹ خودروساز تکلیف شده است. این تاکسی ها با تعرفه یک درصد وارد می‌شود و شرکت‌ها موظف هستند این خودروها را در تهران رونمایی کنند.

تکلیف وزارت صنعت به ۹ خودروساز برای ارایه ۴۰ هزار تاکسی برقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محسن هرمزی در جلسه امروز شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه متمم بودجه شهرداری تهران گفت: 29 رام قطار قرار بوده از خرداد امسال تا خرداد سال آینده اورهال شود که تاکنون 15 رام قطار نوسازی شده است. اگر شورا اجازه دهد مدیرعامل شرکت واگن سازی با حضور در صحن گزارشی در این خصوص ارائه دهد.

    وی افزود: بیش از 700 میلیارد تومان پرداختی به مترو انجام شده است. بخشی از خریدها را شرکت سرمایه گذاری و بخشی دیگر را نیز شرکت واگن سازی انجام داده است و مدیرعامل شرکت بهره برداری و مدیرعامل شرکت واگن سازی می توانند توضیح دهند.

    هرمزی با اشاره به پیگیری برای نهایی شدن تحویل موتورسیکلت به مردم با شرکت «مادو» افزود: برای 74 جایگاه شارژ قرارداد منعقد و اجرا شد. با مپنا نیز قراردادی برای پنج هزار جایگاه منعقد شده است. 500 میلیارد تومان باید به هزار و 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کند تا طرح ما اجرایی شود. یکی از مسائل ما با وزارت نیرو در خصوص جایگاه‌های شارژ است. به همین دلیل امور با شیب ملایمی دنبال می‌شود و گزارش فراخوان برای موتورها و تاکسی‌های برقی ارائه خواهد شد.

    وی ادامه داد: ارائه 40 هزار دستگاه تاکسی برقی از سوی وزارت صمت برای 9 خودروساز تکلیف شده است. این تاکسی ها با تعرفه یک درصد وارد می شود و شرکت ها موظف هستند این خودروها را در تهران رونمایی کنند. نگرانی ها برای اورهال نگرانی درستی است و در این راستا اقدامات برای نوسازی قطارها صورت گرفته و ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط