فونیکسریمکسبهتام

مجوز تولید پژو پارس تمدید نمی شود

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص نامه نگاری ایران خودرو با سازمان استاندارد در تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با نامه نگاری تغییر نمی‌کند این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.

مجوز تولید پژو پارس تمدید نمی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل ز تسنیم، هفته گذشته بود که اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد "ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استاندارد‌های 85 گانه است تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد".

    به اعتقاد اسلام پناه، سازمان ملی استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروش‌ها پس از مهلت قانون توقف تولید ندارد لذا آنچه که قانون برای ما وضع کرده است ما به آن عمل خواهیم کرد و از آنجایی مصرف کننده باید رضایت کافی و وافی از کالا را داشته باشد تولیدکنندگان نیز ملزم به رعایت قانون هستند.

    مهدی اسلام پناه در توضیح این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، گفته است: از سال 1401 ما در قالب اعلام‌های رسمی به ایران خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمی‌تواند استانداردهای 85 گانه را لحاظ کند و باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد اما متاسفانه به جای بررسی این موضوع فروش این خودرو در سامانه یکپارچه در دستور کار وزارت صنعت و خودروساز قرار گرفت و آنها خودرویی که می‌دانستند نمی‌توانند استانداردهای آن را رعایت کنند را فروختند.

    وی افزود: جالب اینجاست 4 ماه گذشته نیز ایران خودرو در قالب نامه ای به ما اعلام کرد که ما نمی‌خواهیم پژو پارس تولید کنیم ما به آنها گفتیم در این فرصت باقیمانده تا اسفندماه با قدرت تولید کرده و به تعهدات خود نسبت به خریداران عمل کنید اما جالب اینجاست تعهدات معوق این شرکت امروز به گردن سازمان ملی استاندارد انداخته می‌شود درحالیکه ما قبلا گفته بودیم و این شرکت بدون توجه به نامه نگاری‌ها فعالیت خود را در تولید این خودرو ادامه داد.

    اسلام پناه اضافه کرد: 9 ماه گذشته نیز به ایران خودرو گفتیم این خودرو نمی‌تواند استانداردهای 85 گانه را پاس کند اما به نظر می‌رسد آنها زیان مالی توقیف این خودرو را به گردن استاندارد انداخته و در پاسخ به اعتراض مردم در عدم تحویل خودروها و یا کاهش تولید آن به گردن سازمان استاندارد می‌اندازند درحالی که ما فقط براساس قانون عمل کرده و ایمنی و استانداردهای خودروها را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

    وی در خصوص نامه نگاری ایران خودرو با سازمان استاندارد در تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با نامه نگاری تغییر نمی‌کند این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.

    بر اساس این گزارش، بنابر اعلام ایران خودرو حدود 100 هزار نفر از این شرکت خودروسازی پژو پارس خریدند و با توجه به اینکه استاندارد شرایط مجوز تولید این خودرو را از 1401 به این شرکت اعلام کرده بود، مشخص نیست ایران خودرو براساس کدام استدلال محصولی که فاقد استاندارد است را به مردم فروخته است. در حال حاضر این شرکت خودروساز باید به 100 هزار خریدار پژو پارس پاسخ دهد که چگونه می‌خواهد خودروهای آنها را  تحویل دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط