فونیکسریمکسبهتام

سومین عضو خانواده لاماری

لاماری ایما هایبرید رونمایی شد+کاتالوگ

عصر خودرو- شرکت آرین پارس موتور در روز ۲۹دی ماه از نسخه هایبریدی لاماری ایما که از یک موتور الکتریکی در ترکیب با موتور بنزینی نیرو می‌گیرد رونمایی کرد.

لاماری ایما هایبرید رونمایی شد+کاتالوگ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»؛ نسخه هایبرید این کراس اوور نام آشنا با تغییرات مهمی در نمای ظاهری و قوای محرکه همراه بوده است. تغییر کامل کیت سپر های جلو و عقب، نصب ساید اسکرت جدید، تغییر فینیش رینگ ها، تغییر صندلی ها با تریم سیاه و سبز، اهرم تعویض دنده و دکمه استارت کریستالی را می توان جز اصلی ترین تغییرات این خودرو در نمای ظاهری دانست.

    اما اگر از نمای ظاهری بگذریم، قوای محرکi این نسخه نیز نسبت به نسخه پایه و ایکس تغییرات مهمی را تجربه کرده است. موتور نصب شده بر روی این نسخه یک نمونه 1.5 لیتری توربو با کد 4M15 میتسوبیشی است که توان خروجی آن 168 اسب بخار است. این در حالی است که نسخه اولیه از یک موتور 195 اسب بخاری بهره می برد. اما این تغییر پیشرانه منجر به ضعیف تر شدن خودرو نشده چرا که نصب یک موتور برقی با توان خروجی 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور باعث می شود تا قدرت نهایی نسخه هایبرید بسیار بیش تر از نسخه پایه باشد. نحوه همکاری دو موتور برقی و بنزینی با یکدیگر هنوز مشخص نیست ولی بر اساس آنچه مشخصات فنی شهادت می دهد قطعا شتاب این خودرو کمتر از 10 ثانیه خواهد بود.
    امیر صرافی؛ مدیربازاریابی آرین پارس موتور رسما در مراسم رونمایی اعلام کرد که این خودرو به صورت مونتاژی عرضه خواهد شد.

    باتری این خودرو 2کیلووات ساعتی است و با گارانتی 7سال یا 160هزار کیلومتر روی لاماری HEV عرضه می شود. موتور الکتریکی تا 16هزار دور در دقیقه فعالیت می کند. موتور الکتریکی به تنهایی 174 اسب بخار و 300 نیوتون متر قدرت و گشتاور دارد.
    مصرف سوخت ترکیبی که مهمترین دستاورد این نسخه است 4.7 لیتر در صد کیلومتر است.
    این خودرو 60درصد از کارکردش الکتریکی است و شتاب صفر تا صد آن 7.9ثانیه اعلام شده.

     

    علی موسوی مدیر فروش برند لاماری از عرضه این خودرو در سامانه خودروهای وارداتی در نیمه دوم بهمن ماه خبر داد. همچنین با توجه به اینکه اعلام قیمت همه خودروها بر عهده سازمان حمایت است، مدیر فروش برند لاماری قیمتی را برای این خودرو اعلام نکرد. قیمت این خودرو قرار است طی دو هفته نخست بهمن ماه از طریق مراجع قانونی اعلام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط