فونیکسریمکسبهتام

نوسازی چهار هزار دستگاه تاکسی در پایتخت

عصر خودرو- سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: از سال گذشته تاکنون چهار هزار دستگاه تاکسی فرسوده پایتخت نوسازی شده است.

نوسازی چهار هزار دستگاه تاکسی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، شادی مالکی روز سه‌شنبه در پویش امید و افتخار شهرداری تهران که به رونمایی از تاکسی‌های برقی اختصاص داشت، افزود: مهمترین دغدغه پایتخت نشینان به موضوع آلودگی هوا مربوط است و برای اینکه بتوانیم میزان آلودگی را کاهش دهیم باید به سمت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برویم.

    وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر شهر تهران در توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی اقدام جدی نشده بود که در این 2 سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

    سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: تاکسی سهم 18 درصدی در حمل و نقل تهران به خود اختصاص داده که این ناوگان از فرسودگی رنج می‌برد.

    وی تاکید کرد: تفاهم نامه ورود 25 هزار دستگاه تاکسی و 10 هزار دستگاه ون برقی به امضا رسیده که در فاز اول تعدادی از تاکسی‌های برقی رونمایی خواهد شد.

    مالکی با بیان اینکه خودروهای برقی نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین مورد تاکید مدیریت شهری پایتخت است که تسهیلات ویژه‌ای برای نوسازی و برقی سازی به تاکسیرانی تعلق خواهد گرفت.

    به گفته وی، مدیریت شهری با تسهیلات 60 ماهه با سود هشت درصدی و با زمان تنفس سه ساله در مسیر نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران قرار گرفته است.

    مدیریت شهری جدید را با 50 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تحویل گرفتیم

    رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: این دوره از مدیریت شهری پایتخت را با 50 هزار تاکسی فرسوده تحویل گرفتیم اما همت بالای شهردار تهران نوید بخش یک تحول بزرگ و چشمگیر در موضوع ناوگان تاکسی و حمل ونقل است.

    میثم مظفر افزود: سازمان تاکسیرانی ظرفیت‌های بزرگی دارد که اگر تبدیل به فعل شود می تواند تحول چشمگیری ایجاد کند.

    وی ادامه داد: در شورای شهر تهران در برنامه چهارم تحول هدف گذاری کردیم که سالیانه حداقل پنج هزار دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم و این فرسودگی موجود در تاکسی‌ها ناشی از این است که در دوره قبلی مدیریت شهری کار جدی در این زمنیه انجام نشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط